• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lokattis
    Speck skrev 2014-10-06 17:42:59 följande:

kontaktade kliniken idag och frågade om status på odling av embryon. En hade slutat dela sig men en är i frysen! Skönt att iaf ha nåt där! Men nu hoppas jag på den som är i magen!

Så skönt att ha en i frysen! Jag håller tummarna för dig!
  • Liil
    .9calabalic skrev 2014-10-06 17:14:44 följande:
    TD är på fredag så det är ju ett tag kvar. Vågar inte ta ut nåt i förskott för det är ju så svagt fortfarande, men försöker att inte vara för negativ heller. :)
    Önskar dig lycka till! :)
    Du kan få ta bort mig från listan igen, det är ett misslyckat första försök och jag kommer att lämna tråden, måste ta en paus nu för att orka vidare. 
  • calabalic
    Liil skrev 2014-10-06 19:49:42 följande:
    Önskar dig lycka till! :)
    Du kan få ta bort mig från listan igen, det är ett misslyckat första försök och jag kommer att lämna tråden, måste ta en paus nu för att orka vidare. 
    Jag fixar det! Vad tråkigt att det misslyckades! :(( Hoppas på bättre lycka nästa gång, kram
  • calabalic
    Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
  • Speck

Ligger med mensvärk och jag är så nervös! Hoppas att det är molvärk /växtvärk jag känner och att det inte är mensen som är på g...

• calabalic
    Speck skrev 2014-10-07 09:38:52 följande:

Ligger med mensvärk och jag är så nervös! Hoppas att det är molvärk /växtvärk jag känner och att det inte är mensen som är på g...

Förstår känslan, har oxå mensvärk som kommer o går sen i förrgår. Men än så länge ingen mens och strecket på stickan blir långsamt liiite starkare, dock bim idag.. så det är väldigt nervöst. När är din bim?
  • Speck

Calabalic : du har ju fått plus så det är klart det är växtvärk du känner! Min cykel är rätt oregelbunden så bim kan vara allt mellan igår till måndag nästa vecka. Men som jag skrev igår är den genomsnittliga längden 24,4 dgr (torsdag är cd 24) men jag brukar räkna på en längd av 26 cd. (lördag) Idag är dag 10 sen otrivelle så snart kan jag testa utan falskt positivt svar, men jag törs inte testa, är rädd jag ska jinxa det :) är bara på RD 6.

• Emmli

Calabalic: härligt att plusset blir starkare. Det är er tur nu!!

Vårt äggplock flyttades fram en dag, varför äp blev idag! 15 ägg blev det, nu väntar vi med spänning på att de ska befruktas. Ska tillbaka på torsdag!!! Hoppas då på att något/några är av god kvalité.

• calabalic
    Speck skrev 2014-10-07 10:03:41 följande:

Calabalic : du har ju fått plus så det är klart det är växtvärk du känner! Min cykel är rätt oregelbunden så bim kan vara allt mellan igår till måndag nästa vecka. Men som jag skrev igår är den genomsnittliga längden 24,4 dgr (torsdag är cd 24) men jag brukar räkna på en längd av 26 cd. (lördag) Idag är dag 10 sen otrivelle så snart kan jag testa utan falskt positivt svar, men jag törs inte testa, är rädd jag ska jinxa det :) är bara på RD 6.

Hur känns det i kroppen nu då? :) Jag testade första gången på rd8 och då kom det ett extremt svagt streck först när testet torkat. För de flesta syns det inget förrän framåt rd 11-12 tidigast. Så om du är rätt för att testa minus är det nog bättre att vänta några dagar till. :)

Hoppas på växtvärk men är orolig för missfall. Det kändes såhär omkring rd 8-12 (idag är jag på rd10) även de andra två gångerna jag fick tidigt missfall, så det är väl därför jag inte vågar ta ut nåt i förskott än trots att plusset ändå syns tydligt på testet idag. Så länge strecket blir starkare känns det ju iaf hoppfullt.
  • Speck

Förra gången jag blev gravid plussade jag på RD 11. Då hade jag inte testat nåt mer innan. Jag tänkte nog vänta så länge den här gången också. Min man är extremt anti att testa före testdagen öht.

Trots typ som mensvärk stor del av dagen så har jag tack o lov inte fått någon mens. Jag är hyfsat övertygad om att det är växtvärk jag känner, jag kan ha fel, men jag tror det tagit sig. Dock förra gången jag gjorde ET så testade jag plus på RD 12 och fick tidigt missfall samma dag, så även om jag tror att det fäst så är jag inte mindre nervös för det.

En normal graviditet ökar ju i hcg så det verkar väldigt lovande för dig!

Åh önskar att jag visste snart!! Eftersom jag köpt ett cb tvåpack funderar jag ibland på att testa på RD 8 jag med, men jag är rädd att det skulle vara negativt... Rd 8 är bim-4, som cb säger de kan testa positivt från...

Svar på tråden IVF hösten 2014