• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Längtan 34
    Sälma Riit skrev 2014-12-25 23:18:41 följande:
    Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
    Stort grattis!! Underbart :)!
  • Saturnus
    Sälma Riit skrev 2014-12-25 23:18:41 följande:
    Åh vad jag lider med dig! Vi är lite i samma sits så jag känner extra för dig. Nu testade jag positivt den här gången och är givetvis själaglad. Jag berättar inte det för att "rub it in" utan för att du inte ska tappa hoppet! Kram och fortsätt kämpa!
    Åh stort grattis! Vilken julklapp! Hur ser er historia ut? Berätta gärna alltid en tröst! Jag är så besviken men försöker att ta nya tag och njuta av min son! Det var skönt att sluta med alla hormoner som jag mådde dåligt av.

Min klinik vill nu gå över till menopur nu istället. Någon annan som gjort det och fått bättre resultat?
  • Saturnus
    Saturnus skrev 2014-12-28 21:41:00 följande:
    Åh stort grattis! Vilken julklapp! Hur ser er historia ut? Berätta gärna alltid en tröst! Jag är så besviken men försöker att ta nya tag och njuta av min son! Det var skönt att sluta med alla hormoner som jag mådde dåligt av.

Min klinik vill nu gå över till menopur nu istället. Någon annan som gjort det och fått bättre resultat?
    Läste igenom dina inlägg. 8 försök, vilken kämpe du är! Vilken medicin har du fått? Har du förändrat medicineringen något? Var det det ett ET eller FET du gjorde nu? Hur gammalt är ditt barn? :) Mitt är snart 3år.

Håller tummarna för dig!
  • Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-28 23:57:26 följande:
    Läste igenom dina inlägg. 8 försök, vilken kämpe du är! Vilken medicin har du fått? Har du förändrat medicineringen något? Var det det ett ET eller FET du gjorde nu? Hur gammalt är ditt barn? :) Mitt är snart 3år.

Håller tummarna för dig!
    Det är åtta insättningar (jag har aldrig lärt mig var ET och FET betyder...). Detta var två färska ägg efter mitt fjärde äggplock i den här omgången. Min son är tre, snart tre och ett halvt och han kom till på första och enda försöket, dvs inget till frysen den gången.

Jag har kört med synarela nässprej, Gonal-F sprutor och sedan lutinus. Under mina införanden av frysta ägg har jag tagit lite Gonal-F och sedan tre ovirtrell-sprutor istället för lutinus. Mina behandlingar har alltid varit oerhört bra och fina, det är bara det att äggen inte varit livsdugliga och det är ju inte mycket att göra nåt åt :(

Vad har du tagit för mediciner?
  • Saturnus

Hej!

Nu när du blivit gravid kanske detta inte är intressant men jag skriver ändå. :)

ET=embryo transfer(färska)

FET = frozen embryo transfer

Fick du två ägg tillbaka vid senaste ET? Jag har kört gonal-f och ovitrell och sedan lutinus. Jag producerar tydligen inte många ägg men min gyn säger att det är bra att jag har ägg kvar med tanke på min ålder. Hur gammal är du? Fått ut 4 ägg vardera gång. Första gången bara ett dugligt, inget till frysen. Andra gången två ET, inget till frysen. Nu vill dom prova menopur. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har ett försök kvar och gonal f kvar så jag funderar på om det verkligen har så stor skillnad. Kul att våra barn nästan är jämngamla :) Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Kram & lycka till!

• Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-29 14:15:31 följande:

Hej!

Nu när du blivit gravid kanske detta inte är intressant men jag skriver ändå. :)

ET=embryo transfer(färska)

FET = frozen embryo transfer

Fick du två ägg tillbaka vid senaste ET? Jag har kört gonal-f och ovitrell och sedan lutinus. Jag producerar tydligen inte många ägg men min gyn säger att det är bra att jag har ägg kvar med tanke på min ålder. Hur gammal är du? Fått ut 4 ägg vardera gång. Första gången bara ett dugligt, inget till frysen. Andra gången två ET, inget till frysen. Nu vill dom prova menopur. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag har ett försök kvar och gonal f kvar så jag funderar på om det verkligen har så stor skillnad. Kul att våra barn nästan är jämngamla :) Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Kram & lycka till!

Tack för ordlista ;)

Jag tror vi har fått ut 7-10 varje gång. Min man hävdar dock med bestämdhet att vi aldrig fått så många som 10. Om vi bortser från sonen så var omgång 1 en ET och inga till frysen, omgång 2, 1 ET och 2 FET, omgång 3, 1 ET och 2 FET. Och så omgång fyra 2 ET och inga till frysen. Jag är 37, snart 38. 

Vet du varför dina tidigare misslyckades? Jag vet att allt var bra och att det bara var genetiskt fel på embryot. Typ otur.

Gör du privat? Vi har gjort på Sophiahemmet.
  • Längtan 34

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!

• Kakan1976
    Längtan 34 skrev 2014-12-29 20:51:18 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Åh vad jobbigt att inte veta! Jag håller en stenhård tumme för att blödningen inte innebär tidigt missfall. Det är många som blöder där det ändå slutar med en fin liten bebis.

Kram
  • Lokattis
    Längtan 34 skrev 2014-12-29 20:51:18 följande:

Jag fick blödning rd11 på min senaste ET, och blödde dag 11-13 (mindre än mens men mer än blodiga flytningar) men så slutade det. Hade molvärk också, kändes exakt som mens. På rd14 testade jag positivt och nu är jag i v18. Håller tummarna!
  • Längtan 34
    Kakan1976 skrev 2014-12-29 21:04:11 följande:
    Åh vad jobbigt att inte veta! Jag håller en stenhård tumme för att blödningen inte innebär tidigt missfall. Det är många som blöder där det ändå slutar med en fin liten bebis.

Kram
    Tack snälla :)!!
    Ja det är rätt jobbigt. Är ju så ledsen eftersom att det verkligen känns kört men sen tänker jag ändå att kanske...kanske. Har ju hört just det där med att blödningar är relativt vanligt och sen gav ju testet mig lite hjärnspöken.

Konstig känsla när vi tittade på testet. Så glada över att se vårt första plus men samtidigt så ledsna för att det troligen inte leder hela vägen fram till vår dröm. Tänker testa om ett par dagar men har inte alltför mycket hopp. Det är nog lika bra för man blir ju så himla ledsen när man inser att det inte gått vägen.

Stor kram!!
Svar på tråden IVF hösten 2014