• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus
    Längtan 34 skrev 2014-12-29 20:51:18 följande:

Vet inte riktigt vad jag ska tro....men det är troligen kört. Igår på ruvardag 11 fick jag en blödning. Först jättelite på Crinonestickan på morgonen men sen kom troligen mensen igång under eftermiddagen. Har inte kommit alls så mycket blod som vid en vanlig mens (brukar blöda jättemycket de två första dagarna) men ändå rätt riklig. Blev så himla ledsen...jobbigt :(.

I morse gjorde jag ett gravtest bara för att kolla (har egentligen testdag på fredag) och det visade faktiskt positivt. Har haft ont i både mage och ner i svanken. Antar att det är ett tidigt missfall men sen finns det ändå en liten gnutta av hopp kvar i mig. I vilket fall kändes det fint att se ett plus för det innebär ju att det fungerar.

Hoppas det går bra för er andra! God fortsättning!

Åh men ett pluss är ett pluss. :) Det är vanligt att blöda! Håller tummar och tår för er! Håll oss uppdaterade.Kram
  • Saturnus
    Sälma Riit skrev 2014-12-29 17:46:57 följande:
    Tack för ordlista ;)

Jag tror vi har fått ut 7-10 varje gång. Min man hävdar dock med bestämdhet att vi aldrig fått så många som 10. Om vi bortser från sonen så var omgång 1 en ET och inga till frysen, omgång 2, 1 ET och 2 FET, omgång 3, 1 ET och 2 FET. Och så omgång fyra 2 ET och inga till frysen. Jag är 37, snart 38. 

Vet du varför dina tidigare misslyckades? Jag vet att allt var bra och att det bara var genetiskt fel på embryot. Typ otur.

Gör du privat? Vi har gjort på Sophiahemmet.
    Ingen aning men det var inga toppembryon jag fick tillbaka tyvärr men inte av sämsta kvalité heller. Har du fått toppkvalitet? Jag går privat i Danmark så det är lite drygt att ta sig dit med. Nåväl hoppas på nästa försök.
  • Längtan 34
    Lokattis skrev 2014-12-29 21:17:53 följande:
    Jag fick blödning rd11 på min senaste ET, och blödde dag 11-13 (mindre än mens men mer än blodiga flytningar) men så slutade det. Hade molvärk också, kändes exakt som mens. På rd14 testade jag positivt och nu är jag i v18. Håller tummarna!
    Åh tack Glad!! Så härligt att höra för kanske finns det lite hopp ändå. Jag har precis vad du beskriver. Känns precis som mensvärk (fast sticker dock till lite konstigt ibland) och har inte alls den blödning jag brukar ha. Tänk om min kunde försvinna och plusset stannar kvar. Är dock försiktigt hoppfull för jag vill inte känna som jag gjorde igår. Fy va ledsen och uppgiven jag var!

Är verkligen glad för er skull...stort grattis :)!
    Kram!

• Längtan 34
    Saturnus skrev 2014-12-29 21:30:12 följande:
    Åh men ett pluss är ett pluss. :) Det är vanligt att blöda! Håller tummar och tår för er! Håll oss uppdaterade.Kram
    Tack så jättemycket! Lovar att hålla er uppdaterade :)!
    Stor kram!
  • Kajo

Åh så härligt att få se ett efterlängtat plus Längtan!! Jag är så glad för er skull, nu hoppas vi det stannar så:)

Jag väntar på mens så vi kan komma igång med andra omgången. Mensen får ju gärna utebli också...på ett positivt sätt då:)

Grattis igen!!!!!

• Sälma Riit
    Saturnus skrev 2014-12-29 21:36:08 följande:
    Ingen aning men det var inga toppembryon jag fick tillbaka tyvärr men inte av sämsta kvalité heller. Har du fått toppkvalitet? Jag går privat i Danmark så det är lite drygt att ta sig dit med. Nåväl hoppas på nästa försök.
    Mina ägg var sk guldägg och läkaren sa efter varje insättning att nu handlar det bara om genetik.
  • Längtan 34
    Kajo skrev 2014-12-30 09:41:59 följande:

Åh så härligt att få se ett efterlängtat plus Längtan!! Jag är så glad för er skull, nu hoppas vi det stannar så:)

Jag väntar på mens så vi kan komma igång med andra omgången. Mensen får ju gärna utebli också...på ett positivt sätt då:)

Grattis igen!!!!!

Åhh tack snälla du :)!!
    Även om vi inte vet vad plusset slutar med var det himla skönt att se det. Vi har försökt så himla länge och aldrig sett det förut. Detta fungerar verkligen!
    Hoppet har växt lite under dagen eftersom mensen upphört. Den var som bortblåst i morse. Detta innebär att den endast varade i drygt två dagar och mängden var väldigt begränsad jämfört med min vanliga mens. Hoppas, hoppas, hoppas :)!! Ska göra ett test imorgon och på testdag (fredag).

Sen finns ju funderingar kring ifall blödningen var en vanlig blödning eller något annat. Fast tycker att hormoner borde försvinna ur kroppen rätt snabbt om det var ett missfall så här tidigt?! Sen borde det ju vara värre, på alla sätt och vis, än en vanlig mens?! Haha ja som du förstår går jag här och analyserar allting. Får se vad testet imorgon visar.

Hoppas att din mens uteblir...på ett positivt sätt!! I annat fall ska det gå i omgång 2. Nu är det vår tur :)!

Tack igen och stor kram!!!
  • karro 2014

Godmorgon=))

Ville bara passa på o önska er ett gott nytt år och hoppas att ni får en fin dag=)

På 00:00 slaget skålas det med Pommac=))

Kram till er alla!!!

• Lokattis
    Längtan 34 skrev 2014-12-30 22:00:38 följande:

Åhh tack snälla du :)!!

Även om vi inte vet vad plusset slutar med var det himla skönt att se det. Vi har försökt så himla länge och aldrig sett det förut. Detta fungerar verkligen!

Hoppet har växt lite under dagen eftersom mensen upphört. Den var som bortblåst i morse. Detta innebär att den endast varade i drygt två dagar och mängden var väldigt begränsad jämfört med min vanliga mens. Hoppas, hoppas, hoppas :)!! Ska göra ett test imorgon och på testdag (fredag).

Sen finns ju funderingar kring ifall blödningen var en vanlig blödning eller något annat. Fast tycker att hormoner borde försvinna ur kroppen rätt snabbt om det var ett missfall så här tidigt?! Sen borde det ju vara värre, på alla sätt och vis, än en vanlig mens?! Haha ja som du förstår går jag här och analyserar allting. Får se vad testet imorgon visar.

Hoppas att din mens uteblir...på ett positivt sätt!! I annat fall ska det gå i omgång 2. Nu är det vår tur :)!

Tack igen och stor kram!!!

Exakt som jag hade! Många blöder lite i början. Grattis igen! Kram och gott nytt år!
  • Längtan 34

I morse var det dags att ta ett nytt test och jag var rätt nervös. Hade just då ganska stort hopp men var ändå rädd för att få det där jobbiga negativa resultatet som vi fått sååå många gånger.
    Efter bara några få sekunder dök ett starkt plus upp Skrattande!!! Mycket starkare än det jag fick i måndags. Fy fasiken så galet. Jag är GRAVID! Kommer nog att ta ett tag innan detta sjunker in för jag fattar knappt det Glad.

Om allt går som det ska kommer år 2015 bli det bästa i vårt liv. Önskar verkligen att det blir allas vårt år så jag håller tummarna för en massa positiva nyheter här framöver.
    Gott Nytt År alla fina!

Stor kram Hjärta!!

Svar på tråden IVF hösten 2014