• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2014-12-31 09:40:44 följande:

I morse var det dags att ta ett nytt test och jag var rätt nervös. Hade just då ganska stort hopp men var ändå rädd för att få det där jobbiga negativa resultatet som vi fått sååå många gånger.
    Efter bara några få sekunder dök ett starkt plus upp Skrattande!!! Mycket starkare än det jag fick i måndags. Fy fasiken så galet. Jag är GRAVID! Kommer nog att ta ett tag innan detta sjunker in för jag fattar knappt det Glad.

Om allt går som det ska kommer år 2015 bli det bästa i vårt liv. Önskar verkligen att det blir allas vårt år så jag håller tummarna för en massa positiva nyheter här framöver.
    Gott Nytt År alla fina!

Stor kram Hjärta!!

Hur långt gången är du nu? Tänkte ju på de, vi borde ligga gaska nära varandra va?
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2014-12-31 14:20:28 följande:

Hej på er kära vänner å kämpar... då är vi på G igen....

Har plussat igen ganska tidigt ännu har inte testdag förrens på söndag men har som sagt redan plussat. Men livrädd att det ska gå dåligt igen.
    Detta är ju vår gång nummer 13   av återföring och inget barn ännu men varit gravid 10 av dessa 13 så det fungerar ju i allafall även om vi inte får till själva slutklämmen men denna gång ska det gå.... Nu kämpar vi på tillsammans ... kom igen och gott nytt år KRAM

Åh va härligt att höra Lisa, grattis till plusset :)! Ja denna gång SKA det gå!!! Jag håller verkligen tummarna superhårt för er.

Ha en härlig dag och Gott Nytt År :)!!

Stor kram!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 14:52:30 följande:
    Hur långt gången är du nu? Tänkte ju på de, vi borde ligga gaska nära varandra va?
    Jag har läst lite hur det räknas och tror att jag har kläm på det :). Startdatum sätts till två veckor innan ägguttaget (räknas som äl) vilket jag gjorde den 15/12. Det borde innebära 4 veckor och två dagar?! Du hade äl någon dag efter jag gjorde ägguttag så vi ligger nog nära varandra :).
  • karro 2014
    Längtan 34 skrev 2014-12-31 15:18:52 följande:
    Jag har läst lite hur det räknas och tror att jag har kläm på det :). Startdatum sätts till två veckor innan ägguttaget (räknas som äl) vilket jag gjorde den 15/12. Det borde innebära 4 veckor och två dagar?! Du hade äl någon dag efter jag gjorde ägguttag så vi ligger nog nära varandra :).
    Om jag räknar att jag senast fick äl 18/12 så är jag på 3+6 idag:) du ligger tre dagar före mig=) kul att följas åt :))
  • Lisa 236
    HEJ och gott nytt år alla kämpar smile1.gif En för mig viktig fråga!!!!!!

Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol smile1.gif ) igår under kvällen. 

Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen. 

Då var fortfarande urinen som vatten. 

Någon som vet hur mycket  en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG) 

Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????

Tacksam för svar och funderingar
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 10:47:06 följande:

Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol smile1.gif ) igår under kvällen. 

Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen. 

Någon som vet hur mycket  en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG) 

Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????

När har du testdag? Jag tror att det bästa är att vänta tills dess och inte hålla på med hobbyteorier. Det är nog tämligen lönlöst och försöka gissa varför testet inte visar starkare.
  • Lisa 236
    Sälma Riit skrev 2015-01-01 11:47:32 följande:
    När har du testdag? Jag tror att det bästa är att vänta tills dess och inte hålla på med hobbyteorier. Det är nog tämligen lönlöst och försöka gissa varför testet inte visar starkare.
    Hmm alltså mitt inlägg hade mer med intresse och nyfikenhet att göra.... inte särskillt orolig har liksom varit gravid ett antal ggr förut men som sagt undrade mest av nyfikenhet om någon visste.....
  • Sälma Riit
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 12:40:41 följande:
    Hmm alltså mitt inlägg hade mer med intresse och nyfikenhet att göra.... inte särskillt orolig har liksom varit gravid ett antal ggr förut men som sagt undrade mest av nyfikenhet om någon visste.....
    Jag menade inget illa, jag har bara sett många som frågar om testens olika styrkor och tänkte mest att det nog inte går att säga något alls :)
  • karro 2014
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 12:40:41 följande:
    Vet du vad, i förrgår så tog jag ett test när jag bara hade hållt mig i en timma (då var mitt urin vatten färgat typ) tog ett test o fick jätte svagt streck. Sen efter att jag höll mig i fyra timmar så blev strecket starkare...:)) så vänta lite =)
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 10:47:06 följande:

Hejsan och Gott Nytt År :)!
    Har läst att HCG fördubblas varannan till var tredje dag. Tror att det kan vara svårt att se skillnad från dag till dag. Sen kan ju mängden intagen vätska påverka resultatet. Finns en del frågor och svar på se.clearblue.com/faqs-pregnancy-tests och där bland annat följande:
    Kan det påverka mitt resultat att jag dricker för mycket vätska?

Ja, det är viktigt att du inte dricker för mycket av någon vätska, däribland vatten eller alkohol, innan du gör att graviditetstest. Det är bättre att du väntar med att ta testet tills du behöver urinera naturligt. På så sätt undviker du att råka späda ut nivån på ditt graviditetshormon och får ett falskt ?Inte gravid?-resultat.

Det är säkert ingen fara ifall det inte ser skarpare ut. Jag väntade ett par dagar mellan mina test och då såg jag skillnad. Fast det var ju klart lättare att se skillnad eftersom mitt första test var väldigt svagt.

Svar på tråden IVF hösten 2014