• Forumvärd

    Borstar du tänderna på dina barn?

    Borstar du dina barns tänder eller borstar de själva?
    Skriv gärna i tråden hur gammalt ditt barn är.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borstar du tänderna på dina barn?
  • lövet2

    10-åringen borstar själv på morgonen, och så borstar jag på kvällen. Jag följer "12-årsregeln" med mina barn.

  • MissKaos

    Ja 2ggr/dag. Ibland vill han borsta lite själv också drt får han såklart. Sonen är 5 1/2. Vår tandhygenist säger att man ska hjälpa dom till 9 års ålder ca.

    Lillan har nog tänder på G så snart får vi väl borsta den med! 6 månader är hon.


    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • 28032008

    har borstat sonen tänder sedan han fick sin första tand. Nu är han 3 år och borstar tänderna själv på morgonen (övervakat) och jag borstar tänderna på kvällen.


    Vad är 12-årsregeln? :)

  • Mercurialis

    Jag borstar tänderna på mina barn. De är 4 år och 7 år. Jag kommer att fortsätta borsta deras tänder tills de är åtminstone 10 år.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pandamamma79

    3,5 åringen borstar en av oss först sen brukar hon borsta lite själv. Har en 1 åring också...vi borstar och sedan får hon ha borsten själv. Så samma för de två.

  • La Lola

    Ja Heddas men inte Almas (hon är ju 14 år).


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sextiotalist

    Slutade borsta tänderna på min grabb när han var 5-6 år då han var så känslig för kräkreflexer. Eftersom tandläkaren vid varje koll var helt nöjd, så fixade han uppenbarligen detta på egen hand.
    Idag är han 17, inga hål än och fick en backning sist då han hade slarvat med tänderna längst bak och inte körde med tandtråd i den utsträckningen som han borde, men det var första gången

  • Backpacker

    Yes, varje morgon och varje kväll (med undantag för en handfull gånger som det glömts eller somnats ifrån).

    Min son är 3,5 år.

  • Sillavi

    Absolut - var trixigt i början men skam den som ger sig ...nu är hon 2 1/2 år och vi borstar varje morgon och kväll. Ibland får hon också borsta själv efter vi gjort rent.

Svar på tråden Borstar du tänderna på dina barn?