-
-
Vet dock inte när jag kommer ha bf då jag ej vet hur jag ska räkna och att jag tror min BM kommer vara på semester.
-
Har tagit detta morgontest. Dock nu vid ca 04.20 då jag ej kunnat sova fast jag somna vid 00.20 ungefär. Har inte kissat sedan vid halv tolv-tolv kanske. Kan detta ha någon inverkan eller är det ett för tidigt test? Tycker det är lite svagare nu tidigt på morgonen men kunde inte hålla mig från att kissa och har tyvärr inge mer test hemma och apoteket är så klart stängt idag =) Eller vänta, det hade de inte....fick dock upp det på telefonen och ej på datorn.
Nu är frågan ska jag köpa ett idag när jag slutar för att ta ett på söndag (som vi pratat om här hemma)? Kan detta vara missvisande? Att det inte är positivt??
Ska jag försöka kontakta BM idag (om hon har tid) eller är det bara dumt??? -
Hur fungerar detta med tex 6+2??
Enligt vad jag räknat ut är jag i v.4 men bara på torsdagen. Går in i v.4 30/6, är den 3/7 idag så är det alltså 3+3 (eller 3+4?) Hur ska jag tänka??? -
Grattis =)Tjejen01 skrev 2014-07-03 07:01:42 följande:
Hej!
Jag är ny här på sidan och intresserade mig för den här gruppen. Jag plussade igår med ett digitalt test. Enligt min app i mobilen så är jag på 5 veckor (4+6) och beräknas ha bf den 5 mars 2015!
Detta blir min och min fästmans första barn! ?
Om jag räknar ut själv ska vi ha 13 mars 2015 =)
Ska man räkna från sista mensens första dag för att få fram ett ungefärligt datum?? -
Det är en underbar och obeskrivlig känsla =)Tjollahopp skrev 2014-07-03 07:12:47 följande:
Jag hänger på!!! Beräknad 5 mars!! Plussade i lördags!! Underbar känsla ????
Så överlycklig att detta har hänt. Har fortfarande lite svårt att få in det för tror inte riktigt på att detta har hänt =)
Sambon var också chockad igår när jag berätta =) -
Det var 3+6, för blev gravid 20/6 enligt Fl. Får se vad min BM säger.Sparkliie skrev 2014-07-03 08:15:03 följande:Första talet är antal HELA veckor du gått och siffran efter plusset är antal dagar. Tex om du gått v4 men bara till torsdag blir det
3(veckor) + 4(dagar) -
Låter skoj =)Ella8803 skrev 2014-07-03 12:26:03 följande:
När mars månad är fylld kanske vi kan skapa en hemlig grupp på Facebook? Är mycket lättare att hålla koll, tagga visa bilder osv. :)
-
Började 9 idag så när jag cykla till jobbet lyssna jag på musik och då var det väl en lugn låt.
Då slog det mig att min älskade pappa missar allt detta =(
Jag får inte berätta det för honom och han får inte glädjas i att bli morfar en gång till. Detta var oerhört jobbigt och tårarna kom lite.
Han gick tyvärr bort i slutet av september =( -
Du ska se att symtomen nog kommer. Har inte heller några symtom, plussa i för sig bara igår =) v.3+6 så har nog inte hunnit få några men har mått lite illa under dagen men vet ej om det var för att jag varit vaken sedan 3.30 och bara sovit 4 h i natt, får se.mamma_amy skrev 2014-07-03 14:36:31 följande:
hej ville fråga er därute sj är jag nu inne i vecka 6 och 4de barnet... men förutom
att jag inte fått min mens och gjort ett positivt gr. test har jag INGA gravid symptomer.. inget illamående bl.a som brukar vara ett måste hos mig redan i början.
så är faktiskt orolig.. tänker t.om värsta tankarna mår
bebisen bra? slår
hjärtat? :((