• jessi84

Bf mars 2015

Milov skrev 2014-07-05 13:11:59 följande:

Hänger gärna på här om ok? Vi fick vårat plus i torsdags efter 13 långa månaders försök. Hade redan innan märkt att jag fått kraftigt ökad aptit och jätteömma bröst och sprang mycket på toan. Testade när vi kom hem från en vecka på västkusten och där var det efterlängtade plusset :) nu har jag lite stickningar i magen förutom de andra ovan nämnda symptomen. Det jobbigaste är att jag ständigt är hungrig !

Grattis =)

Jag känner just nu av bara lite illamående.

Tog ett test i onsdags för skojs skull (hade inte trott annat än att mensen skulle komma och hade inga symtom för något) och testet var positivt =)

Jag och sambon tog ett CB test imorse för att få det svart på vitt att jag är gravid och det stod "gravid 2-3" =) så glada och det kom glädjetårar från mig. Nu blev detta så verkligt =)
  • jessi84
    Nallebjörnis skrev 2014-07-05 14:22:24 följande:

Jag kissar hela tiden och mest illamående. Imorse kunde jag inte Äta min favorit frukost ägg mackor med kaviar =/ det gillade inte Myggan...

Jag har bara lite illamående än så länge.
  • jessi84
    Sandran skrev 2014-07-05 16:00:37 följande:

Haha ja!

Inget om grav eller mammor, mars -15.. Det får absolut inte komma ut. Men man kunde väl göra någon inställning på fb? så det inte syns

Ja, precis. Man vill ju inte att den gruppen syns för de andra. Att vi är anonyma. Så inte andra på fb kan fatta något om man nu inte själv gått ut om det.
  • jessi84
    BinniBoo skrev 2014-07-05 17:27:17 följande:

Hoppar in här.. har BF 25/2 enligt beräkningar men kommer garanterat gå över tiden och föda i mars så lika bra att vara med här från början :)

Gällande FB grupp.. om man gör gruppen hemlig så kan icke medlemmar inte hitta gruppen om de så söker efter den. Bättre med att göra gruppen hemlig än att namnge den nåt konstigt för då kan ens vänner se i sitt nyhetsflöde vad man har skrivit i gruppen i alla fall..

Smart. Det vill man inte att de ska se vad man skrivit.
    Gör den hemlig på en gång.
  • jessi84

Börja ta denna tablett idag då en kompis tar den som är gravid och de rekommendera den på hälsobutik:

Ser att den innehåller A-vitamin. Ska man äta eller inte äta den? Då borde de inte rekommendera den om det ej är okej?

• jessi84

Var på stan dagen efter jag plussat och köpte denna =)
    Kunde inte motstå =) så söt och underbar =)

• jessi84

Åhh, nu blir jag tveksam om jag kan fortsätta med den. Har bara tagit 1 tablett och 2 tabletter innehåller: Men varför rekommenderar de då denna tablett?

A-vitamin

350 µg

44

- varav betakaroten

1,8 mg

*
  • jessi84

Jag äter redan folsyra drygt 500 mg (det där konstiga tecknet som finns på denna nedanför vid 300) eller vad det. Kan man få i sig för mycket folsyra? Dessa innehåller även (M Mamma för gravida och ammande)

Folsyra

300 µg

150
  • jessi84
    Tjollahopp skrev 2014-07-05 21:14:56 följande:
    µg - mikrogram

Om ja inte har helt fel nu....
    Mmmm, kan nog vara det. Men vet då om det är allt för fel att äta dem (bild)? En kompis som väntar barn äter dem och de på hälsobutiken där jag handla dem rekommendera dem.
  • jessi84

Detta står det på livsmedelsverket:

A-vitamin behövs för att graviditeten ska utvecklas normalt och för barnets syn. Får man däremot i sig stora mängder tidigt i graviditeten misstänks det kunna ge en viss ökad risk för fosterskador. Gravida som tar kosttillskott, till exempel i form av multivitaminer, bör inte äta mer än 1 milligram A-vitamin per dagsdos som kosttillskott annat än om det ordinerats av läkare.

Nu kommer jag ej ta dem mer förrän jag pratat med min BM om det.

Svar på tråden Bf mars 2015