• puss

Snälla hjälp mig hantera alkoholproblem

du säger att han är vackrast i värden och viktigare än allt annat.

vad är problemet?

cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (Jag också) skrev 2014-06-20 20:38:45 följande:
    Ja, jag brukar ta upp det dagen efter han har druckit för mycket (att han dricker för OFTA brukar jag inte bråka med honom om, det känns inte som att jag kan kräva att han tex bara får dricka ett visst antal gånger per månad tex eftersom han ju "sköter" jobbet, barnen etc han är ju vuxen)

När jag pratar med honom om det är han skamsen och håller med mig till fullo, men jag vet ju att det snart kommer att upprepas
    :(

han hålleer med dig för att inte bråka. det finns ju inget problem. han söker jobet och familjen, eler hur?
  • puss
    Anonym (Jag också) skrev 2014-06-20 20:46:49 följande:
    Ja visst är det så!
    Han vet precis vad han ska säga för att jag ska sluta vara arg så fort som möjligt så att hans tillvaro ska vara behagligare.

Men vad för man? Jag kan ju inte gärna fortsätta skälla på någon som håller med mig och tar på sig ansvaret för allt?!

Dessutom uppmuntrar jag ofta drickandet för att jag vet att han blir glad då (jag HÖR hur destruktivt mitt beteende är, men det är dagens sanning!)

men VAD är peobelmet??
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 20:49:12 följande:
    VAD är det du inte fattar?
    Det står ju mening upp å mening ner. 

du tycker inte om att han dricker. vidare står att han är en bra pappa osv.
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 20:53:09 följande:
    i vredesmod nu har jag tömt ur å ställt den alkohol som fanns hemma på diskbänken. Han kommer inte säga ett pip. 

men varför det? ska han i vredesmod släga dina saker?
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 20:55:36 följande:
    Ja för att jag ville poängtera såna saker annars kommer jag få en massa inlägg där folk frågar om han är dum osv.
    Men även fast han är en bra pappa så måste han väl kunna resptektera hur hans sambo mår mitt i allt drickande pga drickand
    varför funkar inte jävla fl hurt man skriver
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 20:55:36 följande:
    Ja för att jag ville poängtera såna saker annars kommer jag få en massa inlägg där folk frågar om han är dum osv.
    Men även fast han är en bra pappa så måste han väl kunna resptektera hur hans sambo mår mitt i allt drickande pga drickandet? 

varför respekterar inte dub hans behov? är d ensam chef eller?
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 20:57:57 följande:
    det får han gärna göra om han flera ggr påpekat att det får honom att må dåligt om jag skulle fortsätta.
    Sen är det inte så att den lilla alkoholen som fanns var av stort värde om du syftar på det. 

försök samarbeta lite oxh ha en smula empati.
  • puss
    Anonym (ledsen kvinna 31) skrev 2014-06-20 21:00:44 följande:
    alltså jag brukar tycka att du skriver både roliga och elaka inlägg. men just nu orkar jag inte med dig.
    kommer inte svara på inläggen så länge jag inte tycker att du tillför mig nåt
     puss hej 
    hej hej.
    du sätter normen, du bestämmer vad som är ok, du bestämmer din partners behov, du bestämmer vad som är ett probelm.

vidga dina vyer.
    din partner kanske tycker annorlunda.
  • puss
    Malima skrev 2014-06-20 21:02:55 följande:
    TS, din sambo är alkoholist och du är medberoende! Era barn lider och ert förhållande mår inte bra!

Vad är du beredd att göra? Är du beredd att lämna honom? I så fall kan du ställa hårt mot hårt och säga att du lämnar. Om du inte är beredd att lämna ska du inte hota med det. Tomma hot ger ingenting.

Oavsett måste du prata med din sambo och jag tycker att du ska göra det när han är helt nykter. Beskriv hur du känner och hur du upplever er vardag, precis som du gjort i den här tråden. Ta det inte imorgon bitti när han är bakis och ångerfull, då kommer han lova guld och gröna skogar och risken är stor att du blir väldigt besviken. Igen.

För din skull tycker jag att du ska ta kontakt med Al Anon, där kan du få stöd!

En massa kramar och lycka till!

på vilket vis är ts medberoende?
Svar på tråden Snälla hjälp mig hantera alkoholproblem