• Susanne1975

    Utredning av upprepade missfall: Vad har du fått?

    Jag minns inte vilka prover som togs men efter 3 missfall konstaterades att jag har ett kromosomfel. Nu väntar jag på andra försöket IVF med PGD som bekostas av landstinget trots att vi har ett gemensamt barn sen tidigare. Detta då det bara är 25 % chans till en lyckad graviditet vid varje graviditet. 

    Lycka till TS!

  • Susanne1975
    cucciola78 skrev 2014-09-21 16:32:48 följande:

    Hej!

    Har haft 2 missfall och har efter en utredning fått reda på att jag har en kromosomavvikelse, Missfallsrisken blir hödre och risken för ett tredje missfall är stor, Min gyn pratade om pgd, ingen garanti för att det lyckas heller men det är den enda tekniken som kan hjälpa. Nån här som är i samma sits. Känner mig deppig och vilsen just nu.. Vem inte vad jag ska ta mig till..


    Beklagar dina missfall! Jo jag är i samma sits som du...jag har nämligen en kromosomavvikelse jag också, en så kallad balanserad translokation. Jag genomgår en IVF-behandling just nu med så kallad PGD som är den extra grejen eftersom jag har mitt kromosomfel. Det går att lyckas på egen hand också även om chanserna kanske är små (oddsen kan säkert variera också). I en annan tråd har ett par fått 2 friska barn trots kromosomavvikelse och själv har jag ett barn. Ett syskon har det dock inte blivit men det hoppas vi på nu...snart 18 år senare. 4 missfall har vi fått efter sonen. 
Svar på tråden Utredning av upprepade missfall: Vad har du fått?