• Vilja81

    Vad kan jag göra åt mag- och ryggvärken?

    Är snart i v6 och har så fruktansvärt ont i korsryggen/övre delen av rumpan. Ibland strålar det ner i benet. Ibland drar det även i ljumskarna.
    Har även rejäl molvärk till och från.
    Vill inte ta alvedon eftersom jag läst studier som säger att det kan vara farligt.

    Någon som har några tips?

    Och hur långt in i graviditeten brukar det här hålla i sig?:|

    Tacksam för alla tips och råd, är inte van vid denna typ av smärta!

  • Svar på tråden Vad kan jag göra åt mag- och ryggvärken?
  • Malin1992
    Vilja81 skrev 2014-06-23 19:22:37 följande:

    Är snart i v6 och har så fruktansvärt ont i korsryggen/övre delen av rumpan. Ibland strålar det ner i benet. Ibland drar det även i ljumskarna.
    Har även rejäl molvärk till och från.
    Vill inte ta alvedon eftersom jag läst studier som säger att det kan vara farligt.

    Någon som har några tips?

    Och hur långt in i graviditeten brukar det här hålla i sig?:|

    Tacksam för alla tips och råd, är inte van vid denna typ av smärta!


    Hej jag e i vecka 5 :) jag har samma problem som dej, men alvedon e det enda man kan äta i princip. Men ät inte mer än vad det står.
  • Vilja81

    Vill ogärna ta Alvedon:|

    Kan glädja dig med att det börjar släppa för mig nu, så kanske det här bara är något som kommer precis i början (om man har tur).

    En vän till mig berättade idag att hon hade väldigt ont i ländryggen de första veckorna, och sedan till och från tom vecka 14. Det var pga livmodern vände sig. Några föds tydligen med "bakåtvänd" livmoder, och då händer det där i början av graviditeten.

    Jag försöker tänka att det är positivt att kroppen reagerar. Även om deg inte är svinlätt när det gör väldigt ont.

  • lilalarv

    Hej hoppar in! Vill inte skrämmas på något sätt alls nu, men det blir inte direkt lättare.. Jag har haft problem sen V.7 men smärtor i magen, kommer och går lite. V.10 började jag kaskad kräka! Verkligen.. Minst 4 ggr om dagen. V.17 fick jag foglossning. Så nu ligger jag hemma, kan inte göra ngt pga foglossning och smärtor i magen. Kräka har jag iaf slutat med, kommer bara ibland om jag stressar. Är idag i V.27 :) hoppas det går vägen för dig! :)

Svar på tråden Vad kan jag göra åt mag- och ryggvärken?