• Troll lycka

Blastocyst

Hej!
    Undrar om det finns ngn som har erfarenhet av blastocyst o FET? Har två barn sen tidigare och försöker få ett tredje. Fått två missfall nu ( en mf o en ma) på 6 månader. Vi har en blastocyst i frysen som vi förhoppningsvis ska få tillbaka i aug. Ngn som gjort FET på en blasto?

Jättetacksam för svar!!

≈♥ Välkommen till världen vårt lilla troll! ♥≈
  • Svar på tråden Blastocyst
  • 2014bebis

Hej!
    Jag har gjort 7 färska ivf behandlingar och aldrig fått ett plus. Vi fick en blasto till frysen som jag fick insatt  och fick nu mitt första plus. Gravid för fösta gången så för mig är blastocyster det absolut bästa!!

Lycka till!!

• lillal8_79

Hej smenskenling : ) Hur mår du? Jag har längtat och längtat efter att få ruva igen. Jag hoppas att den här ruvningen blir lite mer känslomässigt stabil än förra gången. Har du ruvat förut? På tisdag ska jag till en kyrka och prova deras meditation. Jag ska verkligen försöka mysa den här månaden och ta hand om mig själv.

• smenskelling

Jo jag tycker det är nog bättre att ruva under jul o nyår för då har man så mkt annat att tänka på under jul ruschen. Jag mår bra och tänker nog inte så mycket igentligen på allt med ivf..hoppas pådet bästa, mer kan man nog inte göra, jo försöka hålla sig lugn och stressfri

Vilken ruvar dag är ni andra på? Och när blir testdagen av?

Grattis till lyckad graviditet 2014bebis!

• lillal8_79

Jag är på ruvardag 1 och har testdag 30 december. Men eftersom jag helt kör på en naturlig cykel och har BIM den 24 så tycker jag att jag borde kunna testa tidigare!? Ja det är perfekt att ruva i dec : )

Önskar jag hade din inställning smenskelling, då skulle jag nog vara lite mer stresstålig. Ska bli så skönt med julledighet! : )

• MTLL

Här e en ruvare till :) E på dag 1, fick insatt en "fantastisk" blastocyst idag. Testdag 29/12, dagen efter min 30årsdag :/ Tar Crinone tom 23/12. E ledig från mitt jobb 5/12-7/1, så ska göra mitt bästa för att verkligen slappna av och koppla av. Upplever tryck i livmodern nu på eftermiddagen/kvällen :/ Har inga barn sen tidigare och detta e vårt 4 ivf och första blastocyst :)

• lillal8_79

Hej MTLL! : ) kul att du hitta hit. Bra att du presenterar dig, skulle vara kul att höra lite om vilka ni andra är också : )

Hur räknar man ruvardag egentligen? Jag trodde att man började räkna dagen efter återföringen?

Jag och sambon är båda 35 och har inga barn. Vi har försökt bli med barn sen min lillasyster kom hem med sin lilla bebis. Det var 2 år och 2 månader sen. Vi gjorde en IVF i september och gjorde ett färskförsök som misslyckades och nu gör vi första frysförsöket och har två blastocyster kvar i frysen.

• MTLL
    lillal8_79 skrev 2014-12-13 20:43:42 följande:

Hej MTLL! : ) kul att du hitta hit. Bra att du presenterar dig, skulle vara kul att höra lite om vilka ni andra är också : )

Hur räknar man ruvardag egentligen? Jag trodde att man började räkna dagen efter återföringen?

Jag och sambon är båda 35 och har inga barn. Vi har försökt bli med barn sen min lillasyster kom hem med sin lilla bebis. Det var 2 år och 2 månader sen. Vi gjorde en IVF i september och gjorde ett färskförsök som misslyckades och nu gör vi första frysförsöket och har två blastocyster kvar i frysen.

Kul att hitta hit :)

Vi har försökt sen juli-08, så snart 6,5 år! Vi har dock haft en paus sen feb-13, för att koncentrera oss på varandra och rest lite :)

Ok, då e jag på ruvardag 0 och på dag 1 imon :)
  • smenskelling

Jag fick två utomkvedshavandeskap och blev därmed av med mina två äggledare när jag va gift. Vi prövade IVF med landsting tre gratis gånger, men misslyckades. Det tärde på relationen och vi skildes.

Har sedan 4 år tillbaks en ny man (sambo då vi inte är gifta ). Jag hade börjat vänja mig med tanken på att aldrig kunna få barn, då jag ansåg mig själv som steril. Min sambo visste om detta när vi träffades och det gjorde honom inget då han redan har ett barn sen tidigare, Så jag blev bonus morsa på halvtid. Min lillasyster fick en dotter för tre månader och jag insåg att sådan äkta kärlek ville jag oxå ha, och det är nu därför jag vill testa en sista gång om det verkligen är så att ödet inte vill eller bara ville vänta tills jag blivit äldre o klokare med att låta mig bli en mamma på riktigt. Jag är 30 och vill leva med tanken ": Vi testade iallafall med Ivf, än att senare i livet ha ångest över att varför gjorde jag inte ett försök. " och detta är ändå den korta version av min resa

• MTLL

Gick in och läste på RMC:S hemsida, återföringsdagen räknas som dag 1, så idag är jag på ruvardag 2 :)

Jag känner likadant som du, Smenskelling (?), att jag vill ge det några chanser till innan vi säger att nu lever vi bara vi 2 tillsammans.

Mitt tryck avtog lite igår kväll, men nu känns det som full aktivitet i magen igen... Bra/dåligt?

Svar på tråden Blastocyst