• Troll lycka

Blastocyst

Hej!
    Undrar om det finns ngn som har erfarenhet av blastocyst o FET? Har två barn sen tidigare och försöker få ett tredje. Fått två missfall nu ( en mf o en ma) på 6 månader. Vi har en blastocyst i frysen som vi förhoppningsvis ska få tillbaka i aug. Ngn som gjort FET på en blasto?

Jättetacksam för svar!!

≈♥ Välkommen till världen vårt lilla troll! ♥≈
  • Svar på tråden Blastocyst
  • Sarisen78
    smenskelling skrev 2014-12-16 07:36:10 följande:

Jag fick testdag 23 men ska vänta och ta testet på julafton smile1.gif Min sambo o jag valde att göra så...det blir ett plus och den vill vi se som bästa julklappen på självaste julaftons morgonen.

Jag satte in en blastocyst den 20/11 i naturlig cykel(4:E IVF försöker). Har en sin på 7 år sedan tidigare. Varit i IVF svängen sedan hösten 11. Plussade tidigt på dag 5 och pluset blev bara starkare. I söndags i v.6 dag 2 fick jag missfall! Vi var helt förstörda och vi mår fortfarande inte bra! Ta inte ut något i förskott för man blir så himla besviken. Den 23/12 ska jag in och kolla att allt är ok hos läkaren..egentligen var den tiden till för ett VUL...Lycka till ni som ev kommer att +:A !
  • Anermu

Hur räknar man odlingsdagarna ? Dygn ? Om man gjort äp tidigt söndag morgon , ska få tillbaka en blastocysta ! Blir återförandet torsdag lr fredag ? Sitter som på nålar , läkaren skulle ringa dagen innan återförandet

• smenskelling

söndags i v.6 dag 2 fick jag missfall! Vi var helt förstörda och vi mår fortfarande inte bra! Ta inte ut något i förskott för man blir så himla besviken

Tråkigt med erat missfall. Vi väljer att gå in med 110% positiv inställning med IVF , annars är det inte lönt att gå ugenom persen med allt vad det innebär. Ja man kan få ett minus på stickan, ja man kan få missfall, ja man kan få Ma, m.m. Men! Det är inget Du kan påverka! Jag tar isåfall besvikelsen då! Och inte i förväg. Nu är det så att jag ska ha ett plus på stickan och inget annat.

• smenskelling
    Anermu skrev 2014-12-16 14:49:51 följande:

Hur räknar man odlingsdagarna ? Dygn ? Om man gjort äp tidigt söndag morgon , ska få tillbaka en blastocysta ! Blir återförandet torsdag lr fredag ? Sitter som på nålar , läkaren skulle ringa dagen innan återförandet

Tror fredag ...som jag plockade ut på en tisdag- insättning på söndag= 5dagar de odlade vidare 1 extra dag på mina fyra andra ägg innan de hamna i frysen. lycka till!
  • Anermu
    smenskelling skrev 2014-12-16 15:07:03 följande:
    Tror fredag ...som jag plockade ut på en tisdag- insättning på söndag= 5dagar de odlade vidare 1 extra dag på mina fyra andra ägg innan de hamna i frysen. lycka till!
    Hur många ägg fick du ut ? Hur många av dom lyckade odlas till blasto ?
  • smenskelling
    Anermu skrev 2014-12-16 15:10:44 följande:

Hur många ägg fick du ut ? Hur många av dom lyckade odlas till blasto ?

Vi fick 11 st. 5st odlades vidare till blastocyst.
  • smenskelling

Hur har det gått ??
  • smenskelling

Hur har det gått ??
  • MissMandy

Nu är jag på ruvardag 7. Testdag 25/12 men plussade igår redan. Kunde inte hålla mig med all aktivitet i magen. Har som sagt 7 försök, färska och frysta, i bagaget och tycker verkligen att vår tur är kommen.

Vill så gärna ut och köpa babybjörn, barnvagn och allt sånt skoj. Men maken håller mig lugn. Jobbigt att kliniken är stängd över jul och nyår för jag vill så gärna på vul, NU!

• smenskelling

Grattis MissMandy till pluset!

Själv stampar jag in på ruv dag 15 idag. uppblåst gas mage, fortfarande öma tuttar och glansiga ögon.

Har inte tjuv testat . 3 dagar kvar!

• MTLL

Hur går det för er? Jag plussade imorse!!!! :D Vi har försökt i 6,5 år och äntligen så har det fäst! Vågar inte riktigt vara lycklig - har inte förstått det än tror jag! :)

• smenskelling

Grattis MTLL !!

Jag plussade på julafton Är i V 7 nu . Startat en tråd för oss via ivf som blivit gravida...ingen som svarat än men de ploppar väll in efter hand...BF Augusti

• MissMandy

V9 (8+3)!!

hade aldrig vågat hoppas. På VUL förra veckan såg allt perfekt ut. Och BM sa att i och med det brukar kunna vara upp emot 90% chans att det går hela vägen. Till och med maken kände lycka för första gången sen vi startade nästan 5 år sedan. 1.5 försök kvar på kliniken där vi startade om och köpte tre försök till efter "landstingsförsöken".

Enstaka vänner vet och min mor är lyckligare än jag nånsin sett henne.

Ska på inskrivning imorgon hos MVC. Och då kommer nog allt kännas mer verkligt.

Nu mår jag illa(kräks ej), ont som bara den i brösten, inte sugen på något att äta, dricka, eller ens att göra. Skittrist att jobba, trött hela tiden dock ok med humörsvängningar till skillnad från PMS. Längtar verkligen tills allt detta går över. Har förstått att det går över närmare andra trimestern. Stämmer det?

Svar på tråden Blastocyst