• maka011

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag ska påbörja hormonbehandling med sprutor i augusti. Nån mer än jag som sitter i denna förbannade båt? Ska vi följas åt?

Och finns det kanske någon som gått igenom detta som har lust att dela med sig av sin historia?

Jag vet inte mycket alls om detta. Läkaren sa att jag får full info när vi träffas i augusti.

Antar att det jag vill är att känna mig mindre ensam i detta.

• Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??
  • ikala

Ja lite resultat, jag har sprutat med 50iu i 15 dagar och nu 75iu i 3 dagar. Vid första vul då på sprutdag 8 hade ett ägg växt till 12 mm, på sprutdag 11 vad det 14mm. På sprutdag 15 vad det fortfarande bara 14mm, idag är det sprutdag 18 och jag är rädd att det fortfarande bara är 14mm.

Tänk på 18 dagar har jag varit hos gyn 4 ggr och spenderat några tusen på medicin, men jag vet att allt det kommer vara bortblåst när man ser det positiva gravtest.

• EnBoll

Ikala, du skulle på vul idag va??

Ikväll börjar jag med sprutorna, tänkte vid ca 18. Visst ska man ta dom ungefär samtidigt varje dag va?

• Moasmostermia

Ja när plusset kommer de är nå man inser att de är värt de! Håller tummarna att de växt idag!

ikala skrev 2014-08-28 08:20:15 följande:

Ja lite resultat, jag har sprutat med 50iu i 15 dagar och nu 75iu i 3 dagar. Vid första vul då på sprutdag 8 hade ett ägg växt till 12 mm, på sprutdag 11 vad det 14mm. På sprutdag 15 vad det fortfarande bara 14mm, idag är det sprutdag 18 och jag är rädd att det fortfarande bara är 14mm.

Tänk på 18 dagar har jag varit hos gyn 4 ggr och spenderat några tusen på medicin, men jag vet att allt det kommer vara bortblåst när man ser det positiva gravtest.

• Moasmostermia

Jo de ska tas ungefär samma tid varje dag. Jag tar mina efter kl 21.30 då jag ibland jobbar till 21.30. Vill inte hålla på på jobbet å spruta..

EnBoll skrev 2014-08-28 08:47:56 följande:

Ikala, du skulle på vul idag va??

Ikväll börjar jag med sprutorna, tänkte vid ca 18. Visst ska man ta dom ungefär samtidigt varje dag va?

• EnBoll

Mitt problem är att jag jobbar skift så för mig går det inte att undvika, gruvar mig för nästa kvällspass då jag kommer måsta tjorva på på jobbet! Men det får gå :)

• ikala

Å vad trött jag blir på det här....

Det har inte hänt nått nu heller, läkaren vill att jag fortsätter spruta 75iu över helgen och sen vul igen på Måndag. Om inget hänt då så får jag höja till 100iu.

Jag vet att det kan ta tid, framförallt första gången men man blir så less när inget händer.

Idag var första gången jag började gråta där, man ser att han är van vid det och han är lugn och väldigt stöttande. Ibland rinner det över och allt känns så eländigt just då.

• ikala

Fast jag vet ju att allt skit alla tårar alla hormonerna är så värt det, resultat är ju så fantastiskt.
  • Moasmostermia

Hoopas att de gett resultat tills på måndag. Ja man är alltid lika besviken när de inte visar något. Är så nervös inför morgondagen att jag kan kräkas..

• EnBoll

Fy va tråkigt att det inte hänt nått ikala! :(

Ikväll har jag tagit första sprutan, gick så bra, tyckte det knappt kändes! Känns dock lite väl fegt att börja på 37,5..

Jag känner sån oro över om jag också måste in på vul 2 ggr i veckan, förstår inte hur jag ska lyckas pyssla ihop det med heltidsjobb och barn. Och jag har även i stort sett omöjligt att ta mig loss från jobbet en timme för att åka iväg på det.. hur gör ni?

• ikala

Jag är ju mammaledig så gör mig är det ju inga problem, lämnar bara bönan hos sambon på hans jobb (eget företag).

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??