Min man drunknade
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?
Jag beklagar sorgen!
Jag tänkte rekommendera barnböcker som kan underlätta sorgbearbetningen för barn men också förklara på ett barns nivå vad döden är. Jag fick de av Fonus och de borde finnas på de flesta Fonus kontor (kanske även på andra begravningsbyråer). Jag tycker att de underlättade för mig och min dotter att prata om döden men också att sörja tillsammans.
Larver och trollsländor
Vad händer när någon dör- En bok för barn om döden och begravningar
Visst får du gråta- En bok för barn som sörjer
Hej Då Farmor!
Jag skickar massvis med virtuella styrkekramar till dig, din familj och dina nära!
Ännu värre ju i en sjö engagemang i sökandet kanske , kan se det framför mig .
Beklagar sorgen TS! Har tänkt mycket på er <3
Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu! Vill bara sända en tanke och en styrkekramar till dig och dina barn. Jag beklagar verkligen
Nej men fy va hemskt, hoppas ni får stöd och kärlek av er omgivning i denna svåra stund.
Resten som tjafsar oavsett anledning kan ta era duster någon annanstans, gäller även er som tjafsar på de som säger taskiga saker.
Usch! Vad hemskt. Beklagar TS. Men vilken änglavakt att er son klarade sig. Du måste ändå vara överlycklig för honom. Styrkekram.
Beklagar verkligen, måste vara jättejobbigt för er alla:(.
Beträffande paniken när något oväntat händer till sjöss, som Octavia skrev om sänder jag en tacksamhetens tanke till seglarläraren som hyrt en utomhusbassäng och transporterat jollarna dit. När dottern lärde sig segla optimist i tioårsåldern fick de börja med att kapsejsa med optimistjollen för att testa hur man reagerar i liknande situationer.