• Flickmamma

Min man drunknade

Mår så dåligt! Min man drunknade i en sjö i måndags då han paddlade kanot med vår 5-åriga son. Dykare letar fortfarande efter honom! Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Min man drunknade
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (seglarhustru) skrev 2014-06-28 12:11:26 följande:

Beträffande paniken när något oväntat händer till sjöss,  som Octavia skrev om sänder jag en tacksamhetens tanke till seglarläraren som hyrt en utomhusbassäng och transporterat jollarna dit.  När dottern lärde sig segla optimist i tioårsåldern fick de börja med att kapsejsa med optimistjollen för att testa hur man reagerar i liknande situationer.

Japp - det fick min dotter också göra. Kändes väldigt tryggt och bra!
  • Anonym (Asimovaren)

Jag brukar vara frän mot empati o känslokalla personer, men kommer inte att vara det i detta forum.
    TS har råkat ut för det värsta tänkbara som kan hända en människa, förlorat sin livskamrat, barnen sin pappa
    Vi vet inte hur hon har det när hon är ensam, kanske sitter i sovrummet o tittar på makens säng som tom..
    Kanske är det så att en tillflykt att skingra tankarna är att vända sig till oss på FL.
    TS vi som skriver,dom flesta här, vill på alla sätt försöka att lindra din sorg o smärta, vi håller om dej, kramar dej och vill ge dig så mycket styrka vi kan.
    Sköt om dej!

• Anonym (delvis..)

Finns en jättebra bok om döden som heter "adjö mr muffin" tror jag.. En barnbok.!

• Flickmamma
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-06-28 17:40:35 följande:

Jag brukar vara frän mot empati o känslokalla personer, men kommer inte att vara det i detta forum.

TS har råkat ut för det värsta tänkbara som kan hända en människa, förlorat sin livskamrat, barnen sin pappa

Vi vet inte hur hon har det när hon är ensam, kanske sitter i sovrummet o tittar på makens säng som tom..

Kanske är det så att en tillflykt att skingra tankarna är att vända sig till oss på FL.

TS vi som skriver,dom flesta här, vill på alla sätt försöka att lindra din sorg o smärta, vi håller om dej, kramar dej och vill ge dig så mycket styrka vi kan.

Sköt om dej!

Tack!!
  • taquine
    Anonym (Asimovaren) skrev 2014-06-28 17:40:35 följande:
    Sköt om dej!
    Så bra skrivet{#emotions_dlg.flower}
    Goodness Me
  • Flickmamma
    Anonym (lillajag) skrev 2014-06-27 17:13:56 följande:

läste nyss om det i tidningen *beklagar sorgen, inget kul när sånt händer* varför använde han ingen flytväst?* Hoppas du får nån stöttning i form av prat hjälp Det är just därför som ja håller mig hemma då händer ju inte såna saker, förhoppnings vis. Man ska ju alltid använda flytväst.

Du håller dej hemma så inget händer! Låter besvärligt! Har du slutat leva?
  • Penida

Jag beklagar verkligen.
    Önskar jag kunde skriva något mer hjälpsamt och tröstande men jag blev väldigt berörd och saknar ord just nu.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Jag vet att det är familjeliv och att vissa under anonyma nick (givetvis) visar sina verkliga jag bakom datorskärmen där man inte behöver skämmas eller bli personligt drabbad av sin brist på empati. Det är förbannat sorgligt att läsa vissa inlägg! Det hjälper inte TS att skriva "varför gjorde ni inte så istället?" eller "ni hade kunnat undvika det om.." Ni tror inte TS önskar att de hade gjort på annat sätt?! Att hon hade gjort allt för att förebygga detta om hon visste innan?! Det har hänt och vi tar alla risker på olika sätt. Ni kan verka perfekta men det är ni inte. När det är ett faktum hjälper det knappast att höra men om..Tänk till lite eller jobba på er själva eller både och.

Avskyr CIO-metoder
  • skpklm
    Anonym (delvis..) skrev 2014-06-28 18:22:16 följande:

Finns en jättebra bok om döden som heter "adjö mr muffin" tror jag.. En barnbok.!

Visst är den boken fin -  handlar dock om ett djur som dör av ålderssvaghet som jag minns den
Svar på tråden Min man drunknade