• Räddd87

Als rädd hjälp!!!

Är en tjej på 26 år som är livrädd för als o varit de exakt varjedag i 8 månader konstant!
    Har stenkoll på min kropp hela tiden men märkt senaste tiden (vet ej om jag alltid haft de) men en liten grop / inbuktning mellan tummen o pekfingret, EJ längst ut utan flera cm in på handryggen där många med als får sin "grop"
    Har varit hos två neorloger och båda sa de inte var någon fara men litar inte på dom. Ena sa ingenting men hon kolla bara 10 sekunder o han som kollade idag sa "jag kan se en grop men inte alla als patienter får sån grop o den ska va mer utpräglad än den är för att se ut som en als grop" men får ändå en remiss pga min oro men är först om 2 månader.
    Nu min fråga: kan man ha sån liten grop ändå även som frisk eller kommer symtomen komma sen pang bom? Är väldigt stark i fingrar o handen o övar varje dag med allt från armhävningar till att lyfta tunga kastruller med vatten o än så länge verkar allt bra. Behöver ändå hjälp, va snälla mot mig är väldigt orolig så förklara tydligt så jag inte misstolkar något.
    Med vänlig hälsning, mycket mycket rädd tjej!

• Svar på tråden Als rädd hjälp!!!
  • Tow2Mater

Men vilka symptom har du, eller tror du att du har? Och vad hände for 8 månader sen?

• Räddd87

Har inga symtom alls bara den där gropen,'försökte bifoga bild men gick inte. Nej var bara en rädsla från en dag till en annan för 8 månader sen att "oj tänk om man har als" så har jag varit orolig totalt varje dag helt livrädd sen oktober nu.

• DaCruz

Har du hört talas om tankeskraft? Sluta oroa dig för snart kommer du dra till dig det.

• Räddd87

Ja jag vet rädd för de, men behöver ändå veta om fler har liten grop där? Har rätt seniga händer också :/

• Tow2Mater

Den dar gropen kommer ju av att muskeln har börjat förtvina, och därfor uppstår det en grop där det borde vara muskler. Men då har man redan förlorat en del av styrkan i handen, eftersom en del av muskeln redan är borta och ersatt av en grop. Men en grop kan man ha av andra orsaker, så tror inte du behover oroa dig.

• Räddd87

Jo de vet jag, kan typ allt om als utantill. Men är ju stark i handen fortfarande o vinner i armbrytnig mot vänner o har starka nypor ändå men rädd de pang från en dag till en annan så försvinner all styrka :o

• Räddd87

Jag har psyklog o jag har stark hypokondri men ändå gropen ska inte va där, neorlogen sa bara "din hand kanske är sån" var inget direkt lugnande svar

Svar på tråden Als rädd hjälp!!!