Rainbow gg skrev 2014-07-08 12:15:09 följande:
Jag svarar på allting jag kommer ihåg att jag läst nu. Vi har en handscanner som ligger extremt dåligt till så den hade lika gärna kunnat inte finnas för den går ändå inte nå när det kommer en stor vara.
Hittills idag så har jag suttit i 1.5 timme och haft kunder hela tiden, fick ett kort uppehåll så jag kunde springa och lämna korgar, jag har därmed inte tid att sitta med min telefon och gör det inte annars heller så fattar faktiskt inte syftet med din kommentar.
Det hjälper inte att jag vet var koden för vårt xxl paket toapapper sitter för jag måste ändå vända på skiten, så vad hjälper det att kunna var alla koder sitter på allt? Måste ju ändå lyfta och vända.
Jag vet inte hur det gick till förr. Det spelar inte heller någon roll egentligen för jag har ont nu och inte för 30 år sedan. Nu ska jag jobba vidare för mina 15 minuters rast är slut.
Det finns naturligtvis en anledning till att man ordnat så att varorna rullar på band numera. Och att de är försedda med streckkodsetiketter.
Förr i tiden gjorde man mer eller mindre varuberg på handlarens disk. Kassörskan/ kassören slog in varornas pris siffra efter siffra, som någon beskrivit i tråden.
Utgår ifrån att antalet arbetsskador drev fram den nya tekniken. Som sedan spridit sig till andra serviceyrken.