• Charlotta5

    Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter

    Jag är 41 år och väntar mitt 5e barn nu i januari 2015. Innan har vi barn födda -98, 02, 03 och 05. Hoppas det finns fler här som väntar en sladdis :)

  • Svar på tråden Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter
  • Dimisi

    Mitt KUB gick superbra! Och nu är det bara en månad kvar till rutinultraljud. Om de ser könet då vill jag gärna veta.

  • Aftonstjärna

    Vi bad att få veta kön, men bebben ville inte visa, kurade ihop sig som en lite hare. Så går nu under namnet lillharen :) Ska bli så spännande att få se vem det är som sparkar runt därinne!


    bf 23 oktober
  • bf141123

    Hej!
    Jag är 40 (i mars) och väntar vårt 4:e barn i slutet av november. Våra andra barn är födda -96 (df) -98 och -00 (prematur). Inte planerat och inte ett helt enkelt beslut eftersom jag är en högriskgraviditet varje gång jag är gravid. Är i v26 nu och det är full rulle på lilltjejen.

  • Charlotta5

    Bf141123 grattis ! Hoppas lilltjejen stannar tiden ut nu. vad säger syskonen? Mina stora barn är överlyckliga.

  • Charlotta5

    Dimisi skönt att kub ul gick bra, har rul om 1,5 v börjar bli lite nervös nu. Hoppas ju att bi får reda på kön. Ska ni kolla kön, om det går?

  • Charlotta5

    Aftonstjärna vilken liten buse på rul. Vi vill också veta kön o nu är det bara 1,5 v kvar till rul.

    Kan du jobba fortfarande? Börjar känns av ryggen o fl. men hoppas kunna jobba fram till jul.

  • sladdmamman

    Hej allihop!

    Jag är 42 år och väntar vår tredje son i slutet av augusti, 38+0 idag. De stora är födda -01 och -02.

    Jobbade min sista dag i måndags. Skulle egentligen jobbat den här veckan ut men har fått alldeles för ont i rygg, bäcken och mage. Annars har den här graviditeten varit mycket lättare än de två tidigare.

    Visst finns det en ny slags oro pga min ålder, å andra sidan känner jag mig lugnare och tar det mer som det kommer nu.

    Gjorde kub och fick bra siffror så vi gick inte vidare med fvp.

    Att det är en kille var det ingen tvekan om så välvilligt som han visade upp sig på rul Ingen blyg bebis här inte.

    Lycka till alla och hoppas att ni mår bra, så bra det nu går...

  • Aftonstjärna
    Charlotta5 skrev 2014-08-14 12:36:39 följande:

    Aftonstjärna vilken liten buse på rul. Vi vill också veta kön o nu är det bara 1,5 v kvar till rul.

    Kan du jobba fortfarande? Börjar känns av ryggen o fl. men hoppas kunna jobba fram till jul.


    Jo, jag jobbar, och hoppas kunna jobba nån vecka in i oktober, men får se hur det går! Jag är egenföretagare och måste få en hel del undanstökat innan bebben kommer. Men jag bestämmer ju över min egen tid, så det ska nog gå bra! Har haft mycket mindre krämpor nu än när jag väntade sonen -05. Måste lägga mej i soffan och pusta när jag kommer hem från jobbet, skönt att ha stora barn som låter morsan vila!
    bf 23 oktober
  • bf141123
    Charlotta5 skrev 2014-08-14 12:27:55 följande:

    Bf141123 grattis ! Hoppas lilltjejen stannar tiden ut nu. vad säger syskonen? Mina stora barn är överlyckliga.


    Tack!

    De tyckte att det var lite pinsamt men det gick snabbt över. Nu är de mest nyfiken vad hon ska få för namn och vem hon är mest lik. Sen är de lite oroliga att hon ska skrika på nätterna så de inte får sova. :)
Svar på tråden Fler som väntar en SLADDIS i höst/vinter