• Forumvärd

    Har du drabbats av Ipad-klådan?

    Musarm och sms-tumme känner du kanske igen sedan tidigare.
    Men har du hört om det senaste gisslet som kan drabba oss flitiga surfare?
    Ipad-klåda!
    Den beror på att det finns nickel i ytterhöljet på bland annat Ipad. Så är du känslig mot nickel kan du drabbas av klåda och utslag.
    Har du råkat ut för det?Tysthttp://www.aftonbladet.se/nyheter/article19222407.ab

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du drabbats av Ipad-klådan?
  • Ivan52x53
    lövet2 skrev 2014-07-15 10:48:00 följande:

    Nej. Vi i 3310-klubben klarar oss nog ... Solig


    Och Samsung klubben ... Solig
  • Smulan 89

    Valde "annat". Är känslig mot nickel, men äger ingen Ipad, så vet inte om jag hade reagerat på den.

  • Anonym (Nickelallergi)

    Jag tål inte nickel och använder ipad dagligen, dock med skydd runt det. Gick ett tag med den utan skydd och tyckte att mina händer kliade endel. Men kopplade aldrig det till ipaden. Men nu när jag tänker efter kanske det finns en koppling till det. Men kan ha varit en tillfällighet :)

  • Anonym (Språkpolis)

    Och det stavas så klart iPad. Men det vet väl FL:s redaktörer hoppas jag? Foten i munnen 

  • Anonym (jj)
    Anonym (Språkpolis) skrev 2014-07-15 21:22:26 följande:

    Och det stavas så klart iPad. Men det vet väl FL:s redaktörer hoppas jag? Foten i munnen 


    Mnja, ska man följa språkrekommendationer är det väl snarare Ipad som gäller.

    "Produktnamn med avvikande stavning normaliseras av TT i löpande text. Exempel: iPhone blir Iphone."
  • Anonym (Språkpolis)
    Anonym (jj) skrev 2014-07-15 21:39:30 följande:
    Mnja, ska man följa språkrekommendationer är det väl snarare Ipad som gäller.

    "Produktnamn med avvikande stavning normaliseras av TT i löpande text. Exempel: iPhone blir Iphone."
    Nope. Håller inte med. Vad är en Iphone? Har aldrig sett någon till salu i alla fall... Ser lika dumt ut som Haléns gör sedan de tog bort accenten (Jag menar - Halens - hallå?!) 
  • Dina08

    Har reagerat på nickel förr, men inte på ipaden. Just nu råkar jag ha skydd för att jag har varit på resa.

Svar på tråden Har du drabbats av Ipad-klådan?