• Anonym (Mamman)

"Bara" söner

Jag har två söner. De är fantastiska! Jag hade ingen preferens för kön, utan tog glatt emot de barn som kom. Efter andre sonen sa läkare till mig att jag inte bör skaffa fler barn, då det är direkt farligt för min hälsa.

Nu har folk börjat oja sig över att jag aldrig kommer att få en dotter och att det är så ledsamt. Visst är det en liten sorg att jag inte kan få fler barn, men det där med dottern hade faktiskt aldrig slagit mig.

Jag blir faktiskt lite ledsen. Det känns som om de nedvärderar mina söner fast de kanske inte menar det. Varför är det så viltigt att få en dotter?

• Svar på tråden "Bara" söner
  • Anonym (Flickmamma)

Jag känner igen det där från mina kompisar som bara har söner. Många av dem har dock uttryckt osjälvisk avund över att jag är den enda i tjejgänget med en tös, vilket gör mig generad eftersom jag värderar alla barn lika. Kan tänka mig att det handlar om att man ofta har närmre relation med döttrar i vuxen ålder.

• Anonym (Mamman)

Kanske är det så.

Jag börjar också tänka lite att kanske missar jag nåt. Jag var så nöjd med mina söner men kommentarerna har sått ett frö av tvivel. Men inget att göra åt nu längre. :(

• Anonym (Flickmamma)
    Anonym (Mamman) skrev 2014-07-16 22:24:38 följande:

Kanske är det så.

Jag börjar också tänka lite att kanske missar jag nåt. Jag var så nöjd med mina söner men kommentarerna har sått ett frö av tvivel. Men inget att göra åt nu längre. :(

Relationen med barnen i vuxen ålder kan man ju påverka genom att behandla dem könsneutralt och ha högt i tak i samtal och känslor för att öka chansen att man står varandra nära genom hela livet.
  • Anonym (Mamman)

Jag står mina söner väldigt nära - äldste är ganska stor redan och har svårt att tänka mig att vår relation skulle förändras så drastiskt. Hoppas på det bästa.

• Anonym (Flickmamma)
    Anonym (Mamman) skrev 2014-07-16 22:34:27 följande:

Jag står mina söner väldigt nära - äldste är ganska stor redan och har svårt att tänka mig att vår relation skulle förändras så drastiskt. Hoppas på det bästa.

Låter bra! Med tiden kommer du ju säkert få underbara svärdöttrar och barnbarn också, så det behöver inte vara mansdominerat för alltid
  • taquine
    Anonym (Mamman) skrev 2014-07-16 22:24:38 följande:
    Kanske är det så.

Behöver inte alls vara så, jag har en av varje men sonen och jag har alltid stått väldigt nära varandra . Vi är lika till både sätt och utseende ,medan pappan och dottern är varann upp i dagen. Mina barn är vuxna nu men varit så sen dom var små. 
    Får väl tillägga eftersom det är FL att jag älskar båda lika mycket
    Goodness me
  • Anonym (Mamman)
    taquine skrev 2014-07-16 22:38:58 följande:
    Behöver inte alls vara så, jag har en av varje men sonen och jag har alltid stått väldigt nära varandra . Vi är lika till både sätt och utseende ,medan pappan och dottern är varann upp i dagen. Mina barn är vuxna nu men varit så sen dom var små. 
    Får väl tillägga eftersom det är FL att jag älskar båda lika mycket
    Så fint att höra!

Det är så dumt att jag ska låta andras kommentarer påverka mig så. Har aldrig haft nån längtan att få ett visst kön, men blev lite osäker nu när alla verkar tycka att det är såååå tragiskt.
  • Anonym (Mamman)
    annahej3240 skrev 2014-07-16 22:40:44 följande:

Adoptera? :)

Vad jag vet får man inte välja kön. Och jag var ju helt nöjd innan folk började ojja sig.
Svar på tråden "Bara" söner