Kan tänka mig att speciellt kvinnor känner så, ännu mer om dom har ett bra förhållande till sin egen mamma.
Men det är såå individuellt, först och främst är nog all glada över att ha friska barn, sen tror jag dom flesta gissar och kanske önskar ett visst kön, speciellt för barn nr 2 eller 3.
Kommer ihåg när jag var gravid med första, nar helt hundra på att det är en liten kille, blev jätteförvånad när en liten tjej föddes :) men så glad....
Och redan i början av nästa graviditet så kände jag så mycket att det ligger en liten tjej där i magen, det var min högsta önska att min dotter skulle få en syster, inget jag nånsin gömde för omgivningen, alla visste att jag ville ha en tjej till.
Kommer ihåg när barnmorskan på ultraljudet sa att, ja som ni ser här är det en tjej :)
Sa bara att, ja det visste jag redan :)
Nu när minsta fröken är 2 så blir jag sugen på en 3:e tjej....
Så jag känner inte att jag gått miste om nåt utan en son, vill bara ha tjejer, men säkert känner många så om killar, det är som sagt så olika,i alla har vi våran känslor.
Jag har alltid varit öppen om att bara önska döttrar och har faktiskt inte märkt något negativt från omgivningen, tycker det är underbart att vara med vänners söner :)