• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • emmsan123

Jag trodde också jag hade foglossning som kom på slutet, men sen märkte jag att det kom och gick så jag tror det var snarare förvärkar i rygg och bäcken.

Triss i pojkar, -06 -09 -14
  • Baktakt

Mitt är ihållande, men det kan ju vara som ömheten i magen: att kroppen är trött, sliten och kanske har träningsvärk.

Idag är det en vecka till igångsättning ifall knodden inte redan kommit då iaf! Skulle inte sätta pengar på att jag klarar det med förnuftet i behåll, men ändå!

• Anceka m D

Baktakt: tittar in här då och då och ser hur det går för dig! Jag trodde inte jag skulle ha förnuftet i behåll tills ungen var ute men det gick! Pepp pepp!

• emmsan123

Nä, inte lätt att behålla förståndet på slutet! Fördelen är att allt sånt är som bortblåst när en får sitt barn!

Triss i pojkar, -06 -09 -14
  • Missimissi
    Baktakt skrev 2014-10-16 09:28:54 följande:

Mitt är ihållande, men det kan ju vara som ömheten i magen: att kroppen är trött, sliten och kanske har träningsvärk.

Idag är det en vecka till igångsättning ifall knodden inte redan kommit då iaf! Skulle inte sätta pengar på att jag klarar det med förnuftet i behåll, men ändå!

Håll ut!!!! Snsrt är det din tur!
  • Missimissi

Gaaah insomnia blir bara värre och värre... i natt var jag vaken mellan kl 01-05....kul när lilltjejen vaknar 06 och jag egentligen skulle gå till jobbet och hade ett viktigt möte kl 10. 

Fick dock inse mina begränsningar och kunde slumra till vid 05, mannen fick ta dottern, mötet ställdes in och jag stannade hemma idag. 2-3 timmars sömn är lite svårt att klara en hel arbetsdag på.

Imorgon är dock sista dagen på jobbet yay! (måste kanske jobba in det jag missade idag nästa vecka men strunt samma det löser sig jag behöver ialalfall inte gå dit utan kan isåfall sitta hemma)

Har rejält ont i magen på kvällarna nu, främst när bebis rör sig men även en hel del förvärkar....så något händer iallafall..

• Baktakt

Anceka: tyckte du föreföll väldigt balanserad, trots övertid

Missimissi: hur långt kvar har du? Jag kastade in handduken med 4v kvar.

För varje liten bit som knyttet kommit längre ner, så har hon vuxit lika mycket, minst! Men nu känns det som om det är stopp. Idag känns det verkligen i fogarna! Små steg och mycket tid, så går det. Får ladda med kaffe också, tror jag. Och en lur...kanske godis.

• Anencefali
    Baktakt, för nån vecka eller två sen hade jag som du i magen, samtidigt med mycket ryggont/värk. Jag läste sen att det kan bero på att tappen/livmodermunnen mognar och förändras, och det är ju också en najs grej!

Inatt sov jag mellan 00.30-1.10 och sen .... 07-13, woho! Eller inte. Går ju inte ha någon vettig dygnsrytm whatsoever ... :/
  • Värmlandstösen

Har sen nån dag tillbaka lite som mensvärk emellanåt. Har även vid nåt tillfälle känt tryck nedåt. Är i 35+0 idag... Hur länge innan det är dags på riktigt kan man ha sådana känningar?

• Anencefali
    Värmlandstösen skrev 2014-10-16 14:59:55 följande:

Har sen nån dag tillbaka lite som mensvärk emellanåt. Har även vid nåt tillfälle känt tryck nedåt. Är i 35+0 idag... Hur länge innan det är dags på riktigt kan man ha sådana känningar?

Jag började få de känslorna för 4-5 veckor sedan, och de har bara stegrat och stegrat sedan dess. Är nu i 39+0. Vissa dagar har jag konstant mensvärk, och andra konstant tryck nedåt. Ibland i kombination.
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida