• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • fridashage

Klagar gärna med dig missimissi! BF idag för mig och inte en bebis i sikte. Inga känningar ingen slemproppen ingenting + sambons familj som ringer typ 5 gånger om dagen och frågar om jag inte bara kan trycka ut den nu!

- ja men det har jag ju inte tänkt på, det är ju bara att trycka ut den när man själv har lust! Gaaaah!!

Blir så less! Alla kommentarer är värst!

Jobbigt med hemmorojder, det enda som funkat för mig är inotyol. Tycker xyloprocten var helt värdelös!

• jamieblue
    fridashage skrev 2014-10-22 16:42:43 följande:

Klagar gärna med dig missimissi! BF idag för mig och inte en bebis i sikte. Inga känningar ingen slemproppen ingenting + sambons familj som ringer typ 5 gånger om dagen och frågar om jag inte bara kan trycka ut den nu!

- ja men det har jag ju inte tänkt på, det är ju bara att trycka ut den när man själv har lust! Gaaaah!!

Blir så less! Alla kommentarer är värst!

Jobbigt med hemmorojder, det enda som funkat för mig är inotyol. Tycker xyloprocten var helt värdelös!

Jag förstår dig! Min mamma skickar bara ett sms var tredje dag och frågar om något hänt och varje gång blir jag skitskur och vill bara skriva TROR DU INTE ATT DU FÅTT VETA DET DÅ?! Så om det hade varit någon som ringde dagligen som i ditt fall skulle jag bli helt galen! 

Jag hade BF den 17 oktober. Fram till dess tyckte jag det var ganska skönt att gå hemma men nu tycker jag det är drygt och tråkigt och ja, inte alls kul längre. 

Stort grattis till dig Baktakt! Det var verkligen i sista stund som hon beslöt sig för att titta ut på egen hand :) 
  • Anencefali

Grattis till Baktakt :)

Jag är också kvar, och har också BF idag! Det var foxtrot i magen på alla möjliga vis hela förra natten, somnade vid 8.30-tiden i morse och sov ända till 16 - skönt. Men tror bäbisen klämt en nerv nånstans, för har haft konstant sån ischias-aktig smärta i höger ben. Jättesvårt att sova. Får väl skylla mig själv som gick på promenad i 40 minuter igår. -.-

• fridashage

Gud va jobbigt att inte få sova! Det är de enda som funkar för mig!

Har gått promenad och storhandlat nu iallafall får hoppas att det sätter någon fart!!!

• Baktakt

Tack alla! Det gick verkligen undan och det är först nu det börjar sjunka in vad som skett. Visst är det skönt att plågan var över så fort, men psyket hängde inte med och fy fasen så ont det gjorde! Att vattnet gick hemma när jag var ensam var inte heller kul, för det var blodblandat och jag visste inte om det var ok. Något av det första de sa när vi kom in var dock "fostervattnet ser fint ut" och först då slutade jag tro att lillan skulle dö. Hon skrek dessutom så snart hon var ute och alla värden är fina för oss båda, tack och lov.

Efter att E föddes önskade jag att få göra om det direkt efteråt. Den här gången känner jag att jag aldrig vill göra om det. Men hon är ju så fin, vår lilla tös, och värd resan.

Lider med er som är kvar. Hemmorojder är ju verkligen helt överdjävligt att behöva dras med! Har man dem pga trycket från barnet är det väl bara bedövande salva och sängläge som lindrar. Har man dem pga förstoppning är det dock väl värt att lösa upp den för att avlasta sin stackars rumpa. Unna er lite glass eller lakrits såhär på slutet! Det är ju i ett gott syfte :-P

• Missimissi

härligt att det är  några kvar (och några som hittar hit snart hoppas jag ! tycker det märks ganska stor skillnad i att det är färre som får barn så här på senhösten mot när jag fick i juni förra gången då det var fullt tryck i alla forumtrådar som rörde-juni-födslar. Men men hellre få med kvalitet

Det där med att folk tjatar och frågar kan ju göra en galen. Jag är som sagt inte ens nära BF men det är nästan det skönaste med att inte jobba längre då ALLA hela tiden stannade mig och frågade hur lång det var kvar och såg förfärade ut när man sa att det kunde vara 6 veckor i värsta fall...

Pepp pepp till er som är runt BF nu.

• Missimissi

Baktakt: kan förstå att det är riktigt chockartat när det går så där snabbt. Lite av min mardröm samtidigt som ju plågan varar kortare. Hoppas du återhämtar dig snabbt. Efter min förra förlossning var tanken på ett till barn otänkbar i nästan 1,5 år så stressa inte över de tankarna nu utan njut av din fina lilla tjej.

Bra att du påminde mig om blodet. Hade så när mitt vatten gick förra gången (de tog vattnet på förlossningen) och minns att jag nojjade en hel del över att det kom blod trots att alla sa att det "såg så fint ut så" -kan vara bra att vara förberedd på det (även om man så klart alltid ska åka in och ringa in om man börjar blöda så här sent då det ju kan bero på problem med moderkakan också!).

Hoppas du och lilltjejen får en härlig första natt!!

• Rodbonan

Grattis till Bebis Baktakt!!!!!!!

Vecka 37 idag.Så jag är ju inte jättenära direkt..Önskar veckorna kunde gå lite snabbare! HAR SÅN SATANS HALSBRÄNNA på nätterna. Inatt satt jag upp och försökte sova. Men lyckades inte. På dagarna har jag inget alls, så jag sover då istället. 

Vad ska man egentligen sysselsätta sig med om dagarna? Glor på Greys anatomy och går korta promenader. Vill ha mer att göra. Vet inte vad!

• July
    Rodbonan skrev 2014-10-22 21:33:35 följande:

Grattis till Bebis Baktakt!!!!!!!

Vecka 37 idag.Så jag är ju inte jättenära direkt..Önskar veckorna kunde gå lite snabbare! HAR SÅN SATANS HALSBRÄNNA på nätterna. Inatt satt jag upp och försökte sova. Men lyckades inte. På dagarna har jag inget alls, så jag sover då istället. 

Vad ska man egentligen sysselsätta sig med om dagarna? Glor på Greys anatomy och går korta promenader. Vill ha mer att göra. Vet inte vad!

Uhu, hemska halsbränna. Novalucol var min räddning, gärna ett paket åt gången. Vecka 37 kan vara rätt nära, passa på att vila och njut av lugnet medan du kan. :D
  • JennyL88

Har bf+7 idag och längtar efter bebis och bli av med alla besvär som foglossning, halsbränna och kissande med mera. Räknar ner till igångsättning nu och imorgon är det max en vecka kvar av denna graviditet. Men önskar verkligen att bebis kommer nu i veckan. Är öppen 3cm och varit de i en veckas tid nu, så jag bara undrar var värkarna är:O

BF 15 oktober
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida