Anencefali skrev 2014-10-16 14:38:29 följande:
Baktakt, för nån vecka eller två sen hade jag som du i magen, samtidigt med mycket ryggont/värk. Jag läste sen att det kan bero på att tappen/livmodermunnen mognar och förändras, och det är ju också en najs grej!
Inatt sov jag mellan 00.30-1.10 och sen .... 07-13, woho! Eller inte. Går ju inte ha någon vettig dygnsrytm whatsoever ... :/
Dygnsrytm ja. Vilket skämt! Jag är glad om jag sover1,5h i sträck mellan kisspauserna. Brukar bli 30-90 min i taget och 3-4 kisspauser. Och om jag har tur somnar jag om inom en halvtimme från att jag varit uppe. Men det blir ju lätt som du skriver: flera timmar vaken när kroppen verkligen borde vilja sova.
Värmlandstösen: kan berätta att man inte nödvändigtvis är klokare andra gången. Allt känns annorlunda mot förra gången för mig! (Förutom att armarna verkar bli kortare för var dag som går). Sist blev jag igångsatt pga havandeskapsförgiftning, så jag vet inte riktigt hur jag ska kunna avgöra när det startar. Krystvärkarna var rätt uppenbara, men innan dess har jag ingen aning om hur starka värkarna var i respektive fas, t.ex. Så när ska man åka in, liksom? Har haft ett par perioder när jag klockat värkar var tredje minut i flera timmar, men det var bara latensfasen. Vill ju hinna iväg i tid, men inte så god tid att man blir hemskickad.