• johannessssss

Feminister hatar män?

Har tappat räkningen för hur många gånger feminister smutkastar män och främst vita män då. Är feminister medvetna om att Sverige är världens mest jämndställda land och att kvinnor har mer makt i vita länder än i asiatiska, afrikanska, muslimska och sydamerikanska etc? Så varför hatar ni då oss så jävla mycket?

Det mest udda är att ni stöttar radikala muslimska män, det finns knappt några kvinnliga rättigheter hos radikala muslimer, så jag förstår inte hur ni tänker.

• Svar på tråden Feminister hatar män?
  • Drottningen70

Det går inte att svara på "varför" eftersom ditt påstående är felaktigt. Jag är "ultrafeminist" jag älskar män. Däremot hatar jag sådana som dig.

• Illusion

Det där med muslimska män tänker jag inte kommentera.

Feminister hatar män som i grupp. Inte den enskilda mannen. De strukturer som ligger bakom mansfenomenet. 

• Sensitiveguy

Alla feminister hatar inte män precis som alla SD:are inte är rasister. Polarisering är så förgånget...

• Sensitiveguy
    Drottningen70 skrev 2014-07-18 14:31:34 följande:

Det går inte att svara på "varför" eftersom ditt påstående är felaktigt. Jag är "ultrafeminist" jag älskar män. Däremot hatar jag sådana som dig.

Inte ens Johannes är värd att hata, om än bli djupt irriterad/less på stundtals...
  • Drottningen70
    Illusion skrev 2014-07-18 14:31:58 följande:

Det där med muslimska män tänker jag inte kommentera.

Feminister hatar män som i grupp. Inte den enskilda mannen. De strukturer som ligger bakom mansfenomenet. 

Nej vi hatar inte män som "grupp". Vi hatar patriarkatet, dvs systemet. Patriarkatet bärs även upp av kvinnor tyvärr. Så det hänger inte på könet heller.
  • Sensitiveguy
    Drottningen70 skrev 2014-07-18 14:33:56 följande:

Nej vi hatar inte män som "grupp". Vi hatar patriarkatet, dvs systemet. Patriarkatet bärs även upp av kvinnor tyvärr. Så det hänger inte på könet heller.

• Illusion
    Jag förklarade nog det hela dåligt.
  • mr me
    Drottningen70 skrev 2014-07-18 14:31:34 följande:

Jag tror att du precis lyckades bekräfta TS världsbild genom att i den första repliken skriva att du är en "ultrafeminist" som hatar TS...

Grattis! Så typiskt feministiskt! Vad det är som är fel i huvudet på feminister att man lyckas med den logiska kullerbyttan, det vet jag inte, men mycket är det...
    "Patriarkatet"? Vad är då detta ondskefulla "patriarkat"? Är det själva naturen ni avskyr alltså? Ni hatar helt enkelt den mänskliga biologin? Det måste vara väldigt jobbigt att kämpa mot väderkvarnar...

Kanske att man borde skapa en tjockisrörelse som vill bekämpa gravitationen, eller en rörelse för flintskalliga som är emot hår som företeelse...
  • Illusion

Män som socialt fenomen. De beteenden som konstrueras, och som har uppstått som en effekt av patriarkatet.  

Svar på tråden Feminister hatar män?