• johannessssss

Feminister hatar män?

Har tappat räkningen för hur många gånger feminister smutkastar män och främst vita män då. Är feminister medvetna om att Sverige är världens mest jämndställda land och att kvinnor har mer makt i vita länder än i asiatiska, afrikanska, muslimska och sydamerikanska etc? Så varför hatar ni då oss så jävla mycket?

Det mest udda är att ni stöttar radikala muslimska män, det finns knappt några kvinnliga rättigheter hos radikala muslimer, så jag förstår inte hur ni tänker.

• Svar på tråden Feminister hatar män?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-07-18 15:18:14 följande:
    Gå in på Flashback och du skall upptäcka att allt till vänster om Moderaterna är kommunism. ;)
    Hmm...hur går det ihop? SD är mer vänster än Moderaterna.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-07-18 15:22:30 följande:

Hmm...hur går det ihop? SD är mer vänster än Moderaterna.

SD betraktas som någon sorts mitten ihop med Alliansen. Allt annat är kommunism och V och MP i synnerhet, ibland S, är Stalindyrkare. Vinklat, men så är bildningsnivån där. Och just det, alla som inte håller med kallas PK-idioter. :)
  • johannessssss

tycker det skulle vara nice om alla feminister kunde sluta hata oss vita män :(

varför vara fiender när vi kan vara vänner?

• Drottningen70
    johannessssss skrev 2014-07-18 14:49:19 följande:

så varför denna smutkastning mot män hela tiden då?

Its all in your head...
  • johannessssss
    Drottningen70 skrev 2014-07-18 16:45:48 följande:
    Its all in your head...
    En av de ledande feminsterna: [img]jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2014/06/lady-dahmer-mc3a4n-c3a4r-en-sjukdom.jpg&h=337[/img]
    [img]jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2014/06/hata-mc3a4n.jpg[/img]
    [img]jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2014/06/hata-pojkar.jpg&h=309[/img]
    [img]jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2014/06/lady-dahmer-jag-hatar-definitivt-mc3a4n.jpg&h=202[/img]
    [img]jamstalldhetsfeministern.files.wordpress.com/2014/06/lady-dahmer-alla-mc3a4n-c3a4r-fc3b6rtryckare.jpg&h=337[/img]
  • Flisan79

Jag dör en smula av alla dessa idiotitrådar om feminism.

Feminism är för kvinnors OCH mäns lika värde, samma skyldigheter och samma rättigheter.

Jag hatar absolut inte vita män. Min man är vit man tex. Min pappa...och ja osv
    Många, många män är hur bra som helst och har ett jämlikt tänk. Men bara för att vi här i Sverige börjar bli jämlika så kan man inte bara rycka på axlarna och säga att "äh, nu är vi ju nästan där. Det får duga"

Det finns många feminister som säker säger rent idiotiska grejer och som hatar män. Men det finns idioter som syns och hörs mest i många grupper.
    Jag förstår att män inte gillar feminism om de på allvar tror att det betyder att det är samma sak som manshatare.

• Bunny on speed
    johannessssss skrev 2014-07-18 14:54:39 följande:

radikala muslimer är feminster påstår många feminister.

humor på hög nivå enligt mig, för det är inte sant.

gydrun shyman eller vad trollet kallar sig älskar ISIS och AL-Nusra.

Det låter intressant. Berätta mer?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • johannessssss
    Flisan79 skrev 2014-07-18 17:51:53 följande:

Jag dör en smula av alla dessa idiotitrådar om feminism.

Feminism är för kvinnors OCH mäns lika värde, samma skyldigheter och samma rättigheter.

Jag hatar absolut inte vita män. Min man är vit man tex. Min pappa...och ja osv
    Många, många män är hur bra som helst och har ett jämlikt tänk. Men bara för att vi här i Sverige börjar bli jämlika så kan man inte bara rycka på axlarna och säga att "äh, nu är vi ju nästan där. Det får duga"

Det finns många feminister som säker säger rent idiotiska grejer och som hatar män. Men det finns idioter som syns och hörs mest i många grupper.
    Jag förstår att män inte gillar feminism om de på allvar tror att det betyder att det är samma sak som manshatare.

tillrättvisa de som skämmer ut er då.
    vad exakt är det som måste fixas i sverige?
  • johannessssss
    Bunny on speed skrev 2014-07-18 18:22:18 följande:
    Det låter intressant. Berätta mer?
    jag tror du inte riktigt förstår allvaret med militanta extremister. allt är inte rosa och klittrigt i världen.
  • Jan Banan01

Lite off topic kanske. Men jag tycker att man ska ta den pågående feminismhysterin med ett par skopor salt. Häromåret när partierna talade om lika lön för alla oavsett kön, kvinnors rättigheter o.s.v kallades det för jämställdhet alternativt könsjämlikhet. När man talar om samma sak idag kallas det feminism. Inget nytt, med andra ord. Bara en annan benämning. Fast ska man sätta en kvinnlig stämpel istället för mänsklig på ordet feminism passar det ju miljöfjunet Fridolin och hans parti MP ganska bra. Sveriges super-feminister som de kallar sig, de där kärringarna?..

Svar på tråden Feminister hatar män?