• Oroligaste

Var finns all efter-missfallet-information?

Ligger i soffan svag, yr, uppsvälld, ledsen, men införstådd med att missfall är nåt vanligt.
    Visst hade jag läst ALLT om hur missfall känns, ser ut och beter sig.
    Så i vecka 11+5 hände det. Och det blev ett dygn fullt av enooorm smärta fysiskt och psykiskt. Och så mycket blod! Jag gick ner två kilo under det där dygnet. Två kilo vävnad, blod och vätska.
    Svimmade i hallen och fyllde blöjor med blod.
    Det var alls inte så jag hade läst att missfall kunde vara: "det kan blöda lite och göra ont som en kraftigare mens".
    Å nu då. Tredje dygnet efter ligger jag fortfarande ganska utslagen. Och var är alla info om hur det är EFTERÅT! Varför skriver ingen någonstans hur det kan kännas och vara efteråt. Ska det göra såhär ont? Kan det vara svullet? Kan man känna sig yr? Ledsen? Förtvivlad? Hur länge är man hemma från jobbet?
    Någon som har lite info på riktigt om hur det är efteråt? Läkprocess inuti exempelvis.
    Kram

• Svar på tråden Var finns all efter-missfallet-information?
  • Anonym (M)

Men stackare! Beklagar!!

Det låter ju som om du har förlorat väldigt mycket vätska... jag hade ringt 1177 om jag var du. Jag har haft några missfall men aldrig mått så dåligt.
    Kan vara att du behöver vätskeersättning, kolla att allt har kommit ut som det ska osv.

• The past is now
    Oroligaste skrev 2014-07-18 18:57:33 följande:

Ligger i soffan svag, yr, uppsvälld, ledsen, men införstådd med att missfall är nåt vanligt.
    Visst hade jag läst ALLT om hur missfall känns, ser ut och beter sig.
    Så i vecka 11+5 hände det. Och det blev ett dygn fullt av enooorm smärta fysiskt och psykiskt. Och så mycket blod! Jag gick ner två kilo under det där dygnet. Två kilo vävnad, blod och vätska.
    Svimmade i hallen och fyllde blöjor med blod.
    Det var alls inte så jag hade läst att missfall kunde vara: "det kan blöda lite och göra ont som en kraftigare mens".
    Å nu då. Tredje dygnet efter ligger jag fortfarande ganska utslagen. Och var är alla info om hur det är EFTERÅT! Varför skriver ingen någonstans hur det kan kännas och vara efteråt. Ska det göra såhär ont? Kan det vara svullet? Kan man känna sig yr? Ledsen? Förtvivlad? Hur länge är man hemma från jobbet?
    Någon som har lite info på riktigt om hur det är efteråt? Läkprocess inuti exempelvis.
    Kram

Du ska söka läkarvård! Ring omgående till rådgivningen, det kan sitt rester kvar och du kan bli riktigt sjuk om du inte får bort det.

• Anonym (Qwe)

Säger som ovanstående, sök akut hjälp!

Om man blöder igenom en binda på mindre än 30 minuter ska man åka in.

Jag har själv gått igenom exakt det du gör och en del av fostret satt kvar i öppningen på "tappen" vilket gjorde att blödningen inte avstannade. För mig slutade det med blodtransfusion för jag hade förlorat för mycket blod.

Snälla, åk in till gynakuten nu eller ring dem åtminstone,

• Oroligaste

Nej, alltså NU blöder jag inte så mycket, bara lite. Men har kramper ibland och värk. Och är matt och yr. Men yr mest när jag reser mig. Känner att det är ingen fara men så osäker om det ska va såhär. Fått återbesökstid på onsdag.

• Anonym (M)
    Oroligaste skrev 2014-07-18 20:00:52 följande:

Nej, alltså NU blöder jag inte så mycket, bara lite. Men har kramper ibland och värk. Och är matt och yr. Men yr mest när jag reser mig. Känner att det är ingen fara men så osäker om det ska va såhär. Fått återbesökstid på onsdag.

Tycker du ska söka ändå...
  • Anonym (Qwe)
    Oroligaste skrev 2014-07-18 20:00:52 följande:

Som sagt, jag var tvungen att genomgå en blodtransfusion. Kan mycket möjligt bara så att du måste det du med, dina värden lär vara riktigt dåliga därav ditt mående.

Snälla ring i allafall! SNÄLLA!
  • Oroligaste

Oj. Jag som trodde att det nog skulle vara såhär :/ Jag hade 134 i blodvärde när jag var inne i onsdags under den akuta fasen.

Jag ringer 1177 imorn.

• Anonym (Qwe)
    Oroligaste skrev 2014-07-18 21:20:48 följande:

Oj. Jag som trodde att det nog skulle vara såhär :/ Jag hade 134 i blodvärde när jag var inne i onsdags under den akuta fasen.

Jag ringer 1177 imorn.

Nej, det är inget normalt missfall Jag har gått igenom totalt 14 stycken varav 13 relativt smärtfria!
  • Anonym (ensam)

Låter som det jag genomgår :(

Googlat allt, skrämde slag på mig när jag läste om cytotec. Var i v14+2, fick liten blödning, åkte och kollade, fostret levde inte sen v.8

Fick tabletter dagen efter, började blöda och smärta efter en timme. Dagen efter fick jag en jätteblödning och blev rädd för att svimma. Nästa dag hade jag regelbundet värkar. Ondaste dagen. Idag är jag bättre. Hur går det för dig? Kram

• Klimpen

Jag fick mitt första missfall när jag var i v 12,troligtvis var fostret dött sen nån vecka tidigare. Jag blödde blöda extrema mängder, fick ingen hjälp hjälp på akuten, mvc eller gyn. Efteråt kunde jag knappt lyfta huvudet från kudden utan att svimma, i flera veckor var jag yr och svimmade nästan så fort jag gjorde hastiga rörelser, typ ställde mig upp från sittandes osv. I flera månader hade jag jätte jobbig huvudvärk och kände mig andfådd. Missfallet i sig var hemskt och gjorde fruktansvärt ont, men det värsta var nog ändå att inte få någon hjälp. Barnmorskan sa åt mig när ringde några dagar senare "om du fortfarande inte kan ställa dig upp utan att svimma om två veckor så kan du höra av dig så kan vi kolla ditt blodvärde".

Svar på tråden Var finns all efter-missfallet-information?