• VSB

Varför är de flesta i de största forumen för SD?

Alla vanliga stora forum verkar ha en majoritet för SD och kan bero på att de andra inte kan debattera sakligt 

Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?
  • ölburk2
    StackarsMia skrev 2014-07-30 23:12:21 följande:
    Att SD organiserade sig tidigt på nätet handlar även om könsroller. Män har tidigare spenderat mycket tid framför datorn jämte kvinnan. Sen så vill ju helst virrpannor som tokfeminister och pöbelvänstern träffas i grupp och sjunga sektramsor. Hela vänsterrörelsen är ju byggd från små obskyra källarmöten.
    Ligger säkert en hel del i det, plus att det finns så många arbetslösa anhängare hos SD.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • StackarsMia
    ölburk2 skrev 2014-07-30 23:19:44 följande:
    Ligger säkert en hel del i det, plus att det finns så många arbetslösa anhängare hos SD.
    Fast det är en vandringsmyt. De nykomna undersökningarna visar ofta på att vänstern ligger sämst till och att SD ligger i nivå med sossar. FP brukar ha väldigt fina siffror.
  • Runes
    StackarsMia skrev 2014-07-30 22:49:55 följande:
    Troligtvis kommer den ökningen vara markant i September. Även om folk inte vågar prata om det kring middagsbordet.
    Allt annat lika
  • Runes
    ölburk2 skrev 2014-07-30 23:06:57 följande:
    Men det väl alla, att SD är bäst organiserat/har flest (o)betalda lobbyister, vad det gäller att skriva på Nätet, dom var t.o.m så gott som ensamma om det i några år.

Märkligt nog har inget annat parti brytt sig om att följa SD på Nätet, därför är det fortfarande så snedvridet.
    Men deras motståndare ägnar sig mest åt att fjanta omkring med att vara PK, låtsasfeminister (ingår som en del i att vara PK) å allmant löjliga ordpoliser, istället för att ägna sig åt att debattera med sina politiska motståndare..

Nej jag är inte SD eller nåt annat parti, kommer heller aldrig att bli förrän blockpolitiken är förbjuden i lag.
    Löfven har lovat att avskaffa blockpolitiken!
  • Runes
    StackarsMia skrev 2014-07-30 23:15:50 följande:
    Fast det där är ju en länkkatalog som drivs av  någon som sysslar med affiliate/online marknadsföring.

Minns faktiskt inte vart jag läst detta. Återkommer om jag kommer på.

Hursomhelst. Det här är jäkligt off-topic. Får man ens glida så här långt på FL? På FBB hade den här tråden varit kasserad för längesedan.
    FB, hade rensat en del eller gått å PK
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-30 22:47:37 följande:
    I de omröstningar du visade kan man bara rösta en gång
    Hur vet du detSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-07-30 22:58:33 följande:
    Det är väl ganska självklart vad som har hänt när omröstningen visade som den gjorde. Den spreds via Avpixlat, FB eller liknande och därför gjorde sympatisörer en insats och röstade. De flesta andra känner inte till den alls.

Den speglar givetvis inte samhället i stort och att använda den är lite barnsligt. Dock visar den att SD:are ofta gör insatser, medans sossarna sitter hemma med lådvinet.
    Ja, det är ju en möjlig förklaring.

Men däremot tror jag inte att ett deltagande i en nätomröstning ens kan beskrivas som en större insats än att tulla på lådvinet.

Jag har stora svårigheter att förstå vad det är man vill åstadkomma med en omröstning på nätet.

Vi har snart en riktig omröstning där de allra flesta deltar i stället för någon promille (apropå lådvin), där gäller principen en person en röst.

Jag slog vad om en symbolisk krona inför omröstningen till Europaparlamentet att SD inte skulle få tvåsiffrigt och vann förstås.

Jag vågar nog slå vad igen att inte SD kommer över 10 procent i valet i september - med t ex insatsen en trådstart med rubriken "Jag hade fel om SD".
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-07-30 23:57:49 följande:
    Provat
    Jo, jag förstod det.

Vid de mycket få tillfällen jag deltagit i nätomröstningar har jag nöjt mig med att jag bara har en röst, senaste  omröstningen var den här på FL, den där över 60 procent av de röstande ansåg att SD är ett rasistiskt parti
  • ölburk2
    Runes skrev 2014-07-30 23:36:29 följande:
    Ja V är det verkliga fattigfolket så det brukar vara rött bland den importerade valboskapen.
    Märkligt uttalande, då det är mest rött i de norra delarna av Sverige, å där finns knappt nån "importerad boskap", fast du kanske menar Samerna.., vet faktiskt inte hur dom röstar, har för mig att även stora delar av de besuttna i Stockholm röstar rött.., dock mest på S.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-31 00:04:10 följande:
    Jo, jag förstod det.

Vid de mycket få tillfällen jag deltagit i nätomröstningar har jag nöjt mig med att jag bara har en röst, senaste  omröstningen var den här på FL, den där över 60 procent av de röstande ansåg att SD är ett rasistiskt parti
    Provade när du frågade.

Den var fejkad.
Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?