StackarsMia skrev 2014-07-30 22:58:33 följande:
Det är väl ganska självklart vad som har hänt när omröstningen visade som den gjorde. Den spreds via Avpixlat, FB eller liknande och därför gjorde sympatisörer en insats och röstade. De flesta andra känner inte till den alls.
Den speglar givetvis inte samhället i stort och att använda den är lite barnsligt. Dock visar den att SD:are ofta gör insatser, medans sossarna sitter hemma med lådvinet.
Ja, det är ju en möjlig förklaring.
Men däremot tror jag inte att ett deltagande i en nätomröstning ens kan beskrivas som en större insats än att tulla på lådvinet.
Jag har stora svårigheter att förstå vad det är man vill åstadkomma med en omröstning på nätet.
Vi har snart en riktig omröstning där de allra flesta deltar i stället för någon promille (apropå lådvin), där gäller principen en person en röst.
Jag slog vad om en symbolisk krona inför omröstningen till Europaparlamentet att SD inte skulle få tvåsiffrigt och vann förstås.
Jag vågar nog slå vad igen att inte SD kommer över 10 procent i valet i september - med t ex insatsen en trådstart med rubriken "Jag hade fel om SD".