• VSB

Varför är de flesta i de största forumen för SD?

Alla vanliga stora forum verkar ha en majoritet för SD och kan bero på att de andra inte kan debattera sakligt 

Ett bättre parti dsp.forum24.se/dsp.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?
  • Penida
    Mentat skrev 2014-07-30 20:30:14 följande:

För att de gärna registrerar drösvis med konton så att de skall se ut som om de är fler än de verkligen är. Sedan tror de (nåja, en del i alla fall) att vi inte genomskådar det hela... Drömmer

Avskyr CIO-metoder
  • Runes
    StackarsMia skrev 2014-07-30 15:33:19 följande:
    Anledningen till att många forumanvändare debatterar SD är för att man i verkliga livet ofta inte kan göra detta. Media och elit har sett till att strypa det demokratiska samtalet och demokratin och alltför många svenskr är bajsnödiga och fega.

Finns knappt några kontorsmänniskor som skulle våga komma ut som SD:are, då man skulle få sparken, bli utesluten ur facket, förlora vänner och kanske sin partner. Så bajsnödiga är folk som måste följa strömmen och inte vågar tänka själva.
    Pratar man försiktigt med folk verkar de flesta hålla med SD men vet väl för lite om vad de kan.
  • Speakers Corner
    StackarsMia skrev 2014-07-30 20:58:56 följande:
    Tycker du at 15% av valmanskåren och Sveriges tredje största parti skullle ha osynliga och ohörbara sympatisörer?
    Skrev jag det?
    15 % förresten vart fick du den siffran ifrån.
    Vad jag vill minnas fick sd 5.6 procent vid senaste valet och det är förstås det som räknas.
    Prognoser är bara prognoser.
  • Speakers Corner
    StackarsMia skrev 2014-07-30 21:00:33 följande:
    Stämmer. Om räven var vegetarian.Skrattande
    Ha, ha, jo tro det du .
    Brukar rävar vara vegetarianer.
  • Runes
    s0me1ne skrev 2014-07-30 15:33:38 följande:
    För att stora forum innebär en stor grupp som kan ge ryggdunkningar vid inlägg. Stora forum är även uppdelade så att det finns en del av forumet som de kan ägna åt ryggdunkande/ryggkliande, så att gruppen framstår som stor.

För sveriges största forum är knappast en majoritet av medlemmarna Sverigedemokrater, det bara är så att de hörs mycket i de aktuella subforumen. Inte många Sverigedemokrater i knark/pedofilforumet och de har faktiskt riktigt många aktiva medlemmar. 
    FL är störst, inte FB men man skulle alltså prova här på lite olika ställen?
  • Speakers Corner
    Godnatt skrev 2014-07-30 21:00:38 följande:
    Du kanske har en annan definition av ett internetforum än vad jag har. Jag har inte surfat in på Avpixlat lika mycket som du har tydligen, så jag har inte sett forumtrådarna eller hur man skapar dessa. Upplys mig.
    Du får be nån annan hjälpa dig, så insatt är jag inte, det jag vet är att det är en hatsajt och sd:s plattform för rasism.
  • StackarsMia
    Runes skrev 2014-07-30 21:01:13 följande:
    Pratar man försiktigt med folk verkar de flesta hålla med SD men vet väl för lite om vad de kan.
    Ja märkligt många håller med om mycket i partiprogrammet, men vågar inte stigmatiseringen av att klä på sig SD-skjortan. Förståeligt. Konflikträdda som svenskar är.
  • StackarsMia
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 21:04:17 följande:
    Du får be nån annan hjälpa dig, så insatt är jag inte, det jag vet är att det är en hatsajt och sd:s plattform för rasism.
    Antar du skulle kalla interasistmen för n hatsajt också? Med tanke på allt hat som flödar där.
  • Runes
    Ladulås skrev 2014-07-30 15:43:41 följande:
    Stödet för SD på internet är stort eftersom det inte går att uttrycka ett sådant stöd "IRL" utan att det får starkt negativa konsekvenser för ens tillvaro, till exempel att man förlorar arbete, blir hotad eller förlorar sina vänner.

Människan är så svag under socialt grupptryck, det värsta en människa kan tänka sig är social utfrysning. Att bryta mot den etablerade normen som människa är livsfarligt, man blir utfryst, såvida man inte är extremt stark. Vi som sociala flockdjur är beroende av att "vara med".

Av de jag träffat i mitt liv skulle jag uppskatta att upp emot minst 50 % är väldigt kritiska till invandringen på något sätt, men detta är åsikter som pyser fram under berusning eller när man debatterat väldigt länge och de tillslut råka försäga sig.

I nuläget har det gått så långt att kritik av invandringspolitik och volymerna på något sätt kopplas till ras - att man är rasist om man anser att invandringen som pågår just nu ur ett ekonomiskt perspektiv belastar välfärden, arbetsmarknaden och samhället överlag. Att övriga länder i Europa för en linje som mer påminner om SD:s än våran spelar ingen roll.
    Men man röstar anonymt
  • StackarsMia
    Speakers Corner skrev 2014-07-30 21:01:46 följande:
    Skrev jag det?
    15 % förresten vart fick du den siffran ifrån.
    Vad jag vill minnas fick sd 5.6 procent vid senaste valet och det är förstås det som räknas.
    Prognoser är bara prognoser.
    13,5% i senaste OU. 9,67% i EU-valet. Det blir nog tråkigt för alla SD-hatare i September.
Svar på tråden Varför är de flesta i de största forumen för SD?