Inlägg från: TobiasOskarsson |Visa alla inlägg
  • TobiasOskarsson

    Orolig för pensionen?

    För många av oss så börjar det närma sig pension med stormsteg, dock så vet jag att jag har många år kvar MEN jag har väldigt dålig koll på vad jag kommer att få ut när jag väl är pensionär. Jag tänkte bli medlem på någon sådan pensionstjänst här på internet och se över alla mina försäkringar, sparande osv. 

    Hittills så har jag hittat två tjänster och de är www.dinapensioner.se och www.minpension.se 

    Vilken av dessa är ni medlemmar på? Just nu lutar det åt dinapensioner.se då de även ser över försäkringar. Samt så kan man skriva under direkt med sån bank-id grej. 

    Är ni oroliga för hur ni ska klara er när ni väl pensionerar er? Hur sparar/investerar ni? 

  • Svar på tråden Orolig för pensionen?
  • TobiasOskarsson
    Konservativ skrev 2014-08-27 09:47:28 följande:

    Jag är inte heller orolig eftersom jag vet att jag kommer att få jättelite. Snubben som tyckte att man skulle jobba vitt vet inte vad han pratar om. Den som arbetar vitt skänker sina pengar till staten och där kan politikerna göra precis vad de vill. Som Göran Persson gjorde. (Nu är jag mot svartarbete av andra skäl.)
    Jag kommer att sitta på en söderhavsö och se på solnedgången. När jag inte orkar det mer får de gräva ner mig.

    P.S. Jag litar inte ett dugg på staten, däremot litar jag på mina barn. 


    Och dina barn litar på staten då förstås? ;)
Svar på tråden Orolig för pensionen?