• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en look-alike?
  • UCharlotte

    Jag har en tjej i Sthlm med omnejd som uppenbarligen, ser ut som jag, pratar som jag gör och går likadant. Har haft vänner som undrat vad jag gör där och där och varför jag inte hälsar tillbaka. Mitt andra jag åker röd tunnelbanelinje, hänger i Kungsan och i Haninge Centrum.

    Jag har aldrig mött denna brud men skulle gärna göra det :)


    Intellekt i bimbodräkt
  • Forumvärd
    UCharlotte skrev 2014-08-11 09:45:24 följande:
    Jag har en tjej i Sthlm med omnejd som uppenbarligen, ser ut som jag, pratar som jag gör och går likadant. Har haft vänner som undrat vad jag gör där och där och varför jag inte hälsar tillbaka. Mitt andra jag åker röd tunnelbanelinje, hänger i Kungsan och i Haninge Centrum.

    Jag har aldrig mött denna brud men skulle gärna göra det :)
    Vad kul!

    När jag var i övre tonåren så var jag tydligen lik en tjej som bodde i samma samhälle. Hon blev påhoppad av sådana som trodde att det var jag och jag av sådana som trodde jag var hon.
    Vi var faktiskt rätt lika.
  • Msalpha83

    Jag har en tjej kompis som jag är jättelik. Tom hennes mamma fick rysningar. Vi är lika till sättet och ser enligt många likadana ut. Vi jobbade ett tag på samma ställe och jag fick ofta heta Susanna. Men när de kom på sig själva att jag inte var Susanna så skämdes dem. Det gör absolut ingenting. Sedan har jag hört folk på mitt nuvarande jobb säga om jag är släkt med diverse, om jag är dotter till någon för jag har dragen och om jag har jobbat på x-ställen för jag har tydligen fler kopior. Lite kul.

  • Diamant

    Jag har blivit misstagen för Jessica Andersson, en sångerska (har jag för mig, vet inte riktigt vad hon är känd för bara sett en bild på henne) 
    Och folk har frågat efter autograf på krogen. (När de varit överförfriskade visserligen, det är inget som händer dagligen!) 
    Har även en dubbelgångare i Dubai som en vän träffat där.

    Min man är EXTREMT lik en känd sångare i ett band också, han blir ofta utstirrad när vi är ute och folk vågar knappt gå fram och fråga honom om han är denna sångare ens! Lite kul, speciellt med småtjejer som blir helt till sig! Jag visste inte att denna person ens existerade innan jag såg folks reaktioner ute och han berättade att det brukar hända :P 

    Tycker att det är intressant det här med gener och dubbelgångare, finns det bara ett begränsat antal kombinationer av gener som genererar att det alltid kommer finnas flera som delar utseende? Man har ju sett en hel hög med bilder på kändisar som är lika varandra (Zooey Deschanel och Katy Perry t ex samt Keira Knightley och Natalie Portman) Kul! 

    En kollegas man är tydligen så lik en annan man som är polis i samma stad att han får blickar efter sig och folk tror att min kollega ljuger när hon säger att han jobbar med något HELT annat :P 

  • UCharlotte

    Jag var väldigt lik Nina i Cardigans för tio-femton år sen.
    Skrev autografer till folk på gatan, och gick in VIP på fester/konserter - mycket kul.


    Intellekt i bimbodräkt
  • Anonym (....)

    Svarade alternativ ett, trots att det var look-aliken som misstogs för att vara jag.

  • Anonym ('...')

    Jag har hört att jag är lik Avril Lavigne (när hon har brunt hår) jag kan erkänna några likheter, ganska pinsamt. Det är ett väldig vanligt utseende, inget speciellt eller unikt.

  • Ollibolli

    Jag ÄR tjejen på omslaget till "änglar i snön" av Elizabeth Gill! Handlade på MAXI för ett par år sedan och går förbi bokavdelningen och ser mig själv på en bok. Helt sjukt. Alla säger samma sak, det är jag!

  • lövet2

    Nej. Vissa säger att jag påminner om Weird Al bakifrån, men det är den enda jag hört att jag liknar lite ...

  • Anonym (Uma och jag)

    Jag såg ut som Uma Thurman när hon slog igenom i Farlig förbindelse i slutet av 1980-talet. Vi är lika gamla. Sedan dess har både våra kroppar och ansikten gått helt skilda vägar. Hade jag blivit Hollywoodstjärna däremot...

  • Anonym (Uma och jag)
    Anonym (Uma och jag) skrev 2014-08-11 23:14:23 följande:

    Jag såg ut som Uma Thurman när hon slog igenom i Farlig förbindelse i slutet av 1980-talet. Vi är lika gamla. Sedan dess har både våra kroppar och ansikten gått helt skilda vägar. Hade jag blivit Hollywoodstjärna däremot...


    Farligt begär!
  • Anonym (Naomi)

    Naomi Campbell har jag hört minst 1000 gånger. Folk har stoppat mig ute och har bett om att ta kort ( oftast asiatiska turister). När jag var yngre så tyckte jag inte om när folk sa så för då tyckte jag inte att hon var fin men idag tycker jag att hon är vacker. Sen är det alltid lika roligt när någon säger "vet du vem du är lik?" så säger jag att jag gissar på Naomi och så var det inte lika roligt längre :p

Svar på tråden Har du en look-alike?