• Swenglish

Om ni hittade pengar...

...skulle ni lämna in dem till polisen? Ja, inte 5 kronor eller så, men kanske 500-1000 någonting?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-14 22:34:55:
    Följdfråga: Varför/varför inte?

• Svar på tråden Om ni hittade pengar...
  • Jennie Brunflo

Nopes!

Jag hade behållit dom!

• waersta

Hade inte lämnat in dem iaf..

• piixelslyna

Hade det BARA varit pengarna hade jag lätt behållt dem Men hade det varit en hel plånbok är det ju en annan femma! (lägg märke till att jag var lite kul där )

• mia1980

Är det bara pengar jag hittar hade jag stoppat dom i min ficka.
    Polisen kan ju ändå inte hitta ägaren då.

Är det en plånbok lämnar jag in den utan att ens öppna den, mer än för att kolla vem som är ägaren.

• Lehen

Rena pengar tex en 500-ing hade jag behållit.
    Det går ju aldrig att få reda på vems den är alltså är den upphittarens.
    Men aldrig om de legat i en plånbok eller en väska för då vet man ju vems det är.

• Sanber

hade det bara vart penga sedeln hade jag blivit glad å tagit dom!!*haha*
    men som de tidigare sagt om det var en hel plånbok hade jag lämnat in den...kanske tjuvkikat vad som fanns i ba för kul!*skrattar*

hittar jag leg. hade jag kanske kollat tele.katalogen å ringt upp...(bor i liten stad!!*hihi*)

• smurfan87

Pengarna skullle jag tagit, Men jag hade kollat mig runt några extra ggr bara för att ingen skulle se... Sen hade jag nog slösat upp pengarna så fort det gick.
    Det hade ju ändå varit pengar jag inte skulle haft.

Hade jag däremot hittat en hel plånbok så säger förnuftet att jag lämnar in den till polistationen. (Och på en saftig hittelön såklart )

• Tallulah

Detta är sant. Jag hittade en gång femton tusenlappar på gatan!!

De låg hoprullade till en liten korv... Jag blev helt chockad och funderade över vad jag skulle göra med pengarna. I flera dagar låg rullen med pengar i en låda i köket och till slut lämnade jag in de till polisen. Tja, galet tycker kanske ni men att sitta med någon annas pengar är inte så kul. Om jag hade köpt kläder för slantarna skulle det kännas konstigt att ha de på sig.

Efter ett par veckor hörde killen som tappat pengarna av sig till mig, det var pengar till hyra och räkningar som han hade tappat. Jag fick 10% i hittelön samt 1000 + en middag av killen och det kändes helt rätt!

Men skulle jag hitta 15.000 igen då behåller jag dom ;)

• SaraTerese

Hittade faktiskt en 500-ing på skohyllan på mitt gym en gång......fast jag var i stor behov av pengar på lämnade jag in den i receptionen.
    Hon som stod där bara tittde på mig jättekonstigt!!!

Visst tänkte jag efteråt att jag skulle ha tagit pengarna (och tanken slog mig när jag stod där med den i handen) men gjort är gjort.

Vet inte om jag skulle göra samma sak om det hände igen, beror kanske på var man hittat pengarna!!

Svar på tråden Om ni hittade pengar...