• Swenglish

Om ni hittade pengar...

...skulle ni lämna in dem till polisen? Ja, inte 5 kronor eller så, men kanske 500-1000 någonting?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-14 22:34:55:
    Följdfråga: Varför/varför inte?

• Svar på tråden Om ni hittade pengar...
  • Sophie82

Jag skulle behålla pengarna utan att tveka.

• mamma till 2

Säger som många andra. Hade det bara varit pengar så hade jag behållt dom..
    Om det var en plånbok med pengar så skulle samvetet krypit fram o jag tror nog att jag då hade lämnat in den till polisen.

• Tallulah

Bara jag som är snäll och lämnar tillbaka...

• SaraTerese

Tallulah:
    Jag oxå!! Fast en betydligt mindre summa!!

• Catha82

jag skulle behålla pengarna.

Hittade jag en plånbok med legitimation och pengar i skulle jag lämna in den hos polisen men om jag hittar en 500 lapp eller en tusenlapp skulle jag inte lämna in den.
    Bättre att jag har kul för den än att polisen köper fikabröd för den för hur skulle någon kunna påstå sig äga den? Genom att beskriva den?

• SophiaM

Jag hittade faktiskt en plånbok med runt 5000:- i för ett par veckor sen.
    Jag var mäkta frestad att ta pengarna och springa fort, fort. Men kollade upp namnet till ägaren och ringde henne.
    Hon hade inte ens märkt att plånboken var borta.
    Lämnade tillbaka den och fick 500:- i hittelön...

Men somsagt, om det bara var pengar då skulle jag ta dem. Helt utan tvekan!!!

• Pink Skippy

Säger som de som skrivit tidigare.....hade det bara varit pengarna, så hade jag behållit dem...dock inte om det rör sig om så mycket som Talullah hittade....
    Men hade det varit en plånbok, så hade jag lämnat den till polis eller liknande.

• panenka

Maken och jag hittade 23 000 i en plånbok på gatan en gång! Vi blev smått hysteriska och visste inte hur vi skulle göra, åkte hem och la pengarna under sängen, mannen hällde upp en whiskey och jag tände en gigg. Vi var fattiga då och pratade om vad vi skulle kunna göra för pengarna. Dan efter lämnade vi in dem till polisen i alla fall, det kändes som det enda rätta. Hade gjort samma sak idag. Vi fick hittelön, 10%.

Hittade jag en mindre summa på gatan skulle jag behålla dem!

• coccojohanna

hehe hitta en tusing och lämna tillbax dom mot beskrivning eller?! hahah nix. men jag hade aldrig tagit pengar ur en plånbok om jag hade hittat dom.

Hittade en hundring på ett sjukhus vid entren en gång, men dom lämnade jag in till informationen och sa att om ingen frågar efter den så har dom ju lite kaffepengar*

Svar på tråden Om ni hittade pengar...