amning/ersättning hjälp!!!
Jag har en 8 veckors bebis som jag helammar. På natten klunkar hon och får matkoma, även första målet på morgonen. Men sen resten av dagen rycks det i vårtan, gnälls och skriks. Hon verkar inte bli nöjd samtidigt som hon blir mer och mer trött eftersom hon inte somnar. Igår sov hon knappt på hela dagen vilket gjorde kvällen hemsk. Ofta nöjer hon sig med nappen efter alla ryck o skrik vid bröstet. Jag erbjuder bröstet så fort hon vill så vi sitter ju mest i soffan då hon ibland äter 2ggr/h. Om hon bara åt o var nöjd hade detta inte varit ett problem men det börjar slita på mina bröstvårtor nu. Dessutom kan/vågar jag mig inte ut eftersom hon sällan är nöjd utan bara vill ligga vid bröstet (läs:rycka i o skrika).
Jag mår bra i övrigt, äter o dricker o lillan går upp mellan 100-200g i veckan .
Ni som kompletterat med ersättning, har ni det så här eller blev det bättre? Helst vill jag få amningen att fungera men om hon inte blir mätt?
Någon erfaren som kan ge mig råd? Jag bryter snart ihop, hittar inget som helst fungerande mönster eller rutin-orkar inte ens med besök eftersom det gnälls.
Hur har ni andra med 2 månaders bebisar? Min lilla vaknade 8.30 och har ätit typ 5 gånger på 3 timmar nu och har inte fått matkoma emellan.
Snälla kom med råd någon!