• lizanilander

Någon i Vänersborg?

Hej! Jag, min sambo och vår son på 1 år är nyinflyttade i Vänersborg och känner typ ingen :P Tänkte vi skulle börja gå till Sirius när det öppnar igen, och snart är det dags för dagis......Finns det någon mer runt omkring här som kanske är i samma sits?

• Svar på tråden Någon i Vänersborg?
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-01-05 08:35:52 följande:
    Hej :) oj vad spännande, då kan det bli när som helst snart då ;) Vi är 30, ni?
    Jag är 31 & 32 år, min man är härifrån, inte jag men vi har bott här i va 7 år tillsammans så jag räknar mig till vänersborgare nu. Var r ni ifrån?
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-01-05 09:54:27 följande:
    Jag är 31 & 32 år, min man är härifrån, inte jag men vi har bott här i va 7 år tillsammans så jag räknar mig till vänersborgare nu. Var r ni ifrån?
    ok, ja det förstår jag att du gör då :) vi är från Bengtsfors, flyttade pga jobb såklart,finns ju inget där uppe :P vart kommer du från innan du flyttade till vbg?
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-01-05 12:43:39 följande:
    ok, ja det förstår jag att du gör då :) vi är från Bengtsfors, flyttade pga jobb såklart,finns ju inget där uppe :P vart kommer du från innan du flyttade till vbg?
    Jag kommer från den lilla hålan Töreboda :)
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-01-05 12:54:21 följande:
    Jag kommer från den lilla hålan Töreboda :)
    haha det är nog inte mer håla än Bengtsfors :P Nu bor vi iaf i en betydligt trevligare och större håla ;)
  • Casall
    lizanilander skrev 2015-01-05 08:34:58 följande:

Ja gärna! Jag och min man jobbar lite olika tider, men en helg skulle passa bäst isåfall (jag jobbar varannan) :) hur har ni det, skulle en helgdag passa bra? Jag kommer gärna ut och går lite, så länge jag inte har problem med fogarna så vill jag röra mig det jag kan ;) Börjar bli gruvligt trött nu, men det är ju övergående :)

En helgdag blir jätte bra !:) du får bestämma vilken dag du orkar promenera på :) för oss går det bra vilket som :)
  • lizanilander
    Casall skrev 2015-01-06 16:26:20 följande:
    En helgdag blir jätte bra !:) du får bestämma vilken dag du orkar promenera på :) för oss går det bra vilket som :)
    så bra :) hmm nästa söndag skulle ev. passa? finns det nån lagom slinga man kan gå som inte är för lång? har ingen direkt koll på hur det ser ut där :P
  • Casall
    lizanilander skrev 2015-01-08 09:46:39 följande:

så bra :) hmm nästa söndag skulle ev. passa? finns det nån lagom slinga man kan gå som inte är för lång? har ingen direkt koll på hur det ser ut där :P

blir jättebra! Finns ett bra ställe där uppe som heter bergagården som har fik, museum och både korta och lite längre gångstigar:) vi kan mötas på parkeringen där kanske:)? Eller på någon plats som ni vet om:)
  • lizanilander
    Casall skrev 2015-01-08 22:26:58 följande:
    blir jättebra! Finns ett bra ställe där uppe som heter bergagården som har fik, museum och både korta och lite längre gångstigar:) vi kan mötas på parkeringen där kanske:)? Eller på någon plats som ni vet om:)
    ok, tror vi var där en sväng i somras och gick, hoppas det inte kommer alltför mkt snö bara, så man kan ta sig fram med vagn :P ja det låter bra! det är alltså berget till höger du menar??(från vargön sett) Tid?
  • tessum

Hej! Jag är också relativt nyinflyttad i Vänersborg, har bott här i ca 3 månader.

Vi flyttade från Arvidsjaur i lappland.

Är 30år och maken 34. Våra barn är 11 och 8

• örnen
    tessum skrev 2015-01-11 11:28:01 följande:

Hej! Jag är också relativt nyinflyttad i Vänersborg, har bott här i ca 3 månader.

Vi flyttade från Arvidsjaur i lappland.

Är 30år och maken 34. Våra barn är 11 och 8

smile1.gif

Kul! Det va en lång flytt.. Trivs ni?
Svar på tråden Någon i Vänersborg?