• lizanilander

Någon i Vänersborg?

Hej! Jag, min sambo och vår son på 1 år är nyinflyttade i Vänersborg och känner typ ingen :P Tänkte vi skulle börja gå till Sirius när det öppnar igen, och snart är det dags för dagis......Finns det någon mer runt omkring här som kanske är i samma sits?

• Svar på tråden Någon i Vänersborg?
  • lizanilander
    tessum skrev 2015-01-11 11:28:01 följande:

Hej! Jag är också relativt nyinflyttad i Vänersborg, har bott här i ca 3 månader.

Vi flyttade från Arvidsjaur i lappland.

Är 30år och maken 34. Våra barn är 11 och 8

men shit!!!! haha vad häftigt! var i vänersborg bor ni?
  • tessum

Vi bor i centrala vänersborg, på Kungsgatan.

Makens arbetsplats lades ner och det här var närmsta stället där det fanns lediga jobb inom det han är utbildad till så vi sålde villan och flyttade.

Ganska kul att testa något nytt och här slipper man skotta snö

Det enda som känns jobbigt är att inte känna någon, man kan inte bara sätta sig i bilen och åka hem (125 mil) för att hälsa på släkt och vänner.

• lizanilander
    tessum skrev 2015-01-11 19:47:14 följande:

Vi bor i centrala vänersborg, på Kungsgatan.

Makens arbetsplats lades ner och det här var närmsta stället där det fanns lediga jobb inom det han är utbildad till så vi sålde villan och flyttade.

Ganska kul att testa något nytt och här slipper man skotta snö

Det enda som känns jobbigt är att inte känna någon, man kan inte bara sätta sig i bilen och åka hem (125 mil) för att hälsa på släkt och vänner.

men vad häftigt! det var vågat gjort :D vi flyttade ju bara 10 mil, en droppe i havet om man jämför med er, men det blir liksom inte att man åker ändå, "bara" för att träffa släkt och vänner, så ja, jag förstå hur du menar. det blir lite ensamt ibland :/ Vi bor också typ i centrala VBG, Nordstan. Vad hittar du på om dagarna då?
  • tessum

Just nu gör jag inte så mycket. Har planerat att börja söka jobb snart, ville inte göra det på en gång för att finnas nära barnen den första tiden.

Är du mammaledig eller jobbar du?

• lizanilander
    tessum skrev 2015-01-12 00:05:26 följande:

Just nu gör jag inte så mycket. Har planerat att börja söka jobb snart, ville inte göra det på en gång för att finnas nära barnen den första tiden.

Är du mammaledig eller jobbar du?

ok, det kan jag förstå, det blir väl en stor omställning för dom också! Jag jobbar för fullt, dock blandat md kvällar, dagar och helger så är ledig sådär in mellan på veckodagarna, skönt :)
  • örnen

Lizanilander: vilken förskola går er son på eller ska börja på? Vi bodde i Nordstan också förut, vid vackra skräcklan men bor nu i hus typ vid arenan.

• lizanilander
    örnen skrev 2015-01-12 18:06:03 följande:

Lizanilander: vilken förskola går er son på eller ska börja på? Vi bodde i Nordstan också förut, vid vackra skräcklan men bor nu i hus typ vid arenan.

Han går på Kastanjevägens förskola, så inte gångavstånd direkt, en jag är jättenöjd med förskolan, personalen är underbar och han trivs som bara den :) Ja det är riktigt fint här, och nära till både lekplats och badplats ;) Ok, vd skönt med hus, vi planerar att skaffa gård om några år, jag är ju lite smått hästtokig med så det är ju nästan ett måste, haha :P
  • lizanilander
    Casall skrev 2015-01-08 22:26:58 följande:
    blir jättebra! Finns ett bra ställe där uppe som heter bergagården som har fik, museum och både korta och lite längre gångstigar:) vi kan mötas på parkeringen där kanske:)? Eller på någon plats som ni vet om:)
    vi kan inte på söndag iaf, måste åka iväg ett par dagar då :( hur har ni det under veckorna, jobbar ni mån-fre eller?

• Casall
    lizanilander skrev 2015-01-13 14:24:54 följande:

vi kan inte på söndag iaf, måste åka iväg ett par dagar då :( hur har ni det under veckorna, jobbar ni mån-fre eller?

Ajdå vad tråkigt! killen jobbar mån-fre, och jag är mammaledig, men han kanske kan sluta tidigare någon dag, eller så kan vi kanske ta det någon annan helgdag ?:) säg gärna en dag och tid som ni vill träffas på så kan jag kolla :)
  • lizanilander
    Casall skrev 2015-01-14 21:43:18 följande:
    Ajdå vad tråkigt! killen jobbar mån-fre, och jag är mammaledig, men han kanske kan sluta tidigare någon dag, eller så kan vi kanske ta det någon annan helgdag ?:) säg gärna en dag och tid som ni vill träffas på så kan jag kolla :)
    ok, men man skulle ju kanske kunna ta det nästa helg igen den dagen jag jobbar kväll? vet ej just nu om det är lör. eller sön. ska kolla så återkommer jag! För då åker jag hemifrån kl 12, man kanske hinner med en lite promenix innan det?
Svar på tråden Någon i Vänersborg?