• Lebocarma

Fjärde barnet i januari

Hej såg ingen tråd om att nån väntar fjärde barnet nästa år så jag startar en här kul att följas åt.

Va på ultraljud igår och våran bebis är liten tjockis men 14 cm är i v.19+5 och gått in i v.20. Är beräknad till den 3 januari nån mer som ska ha ha då?
    Jag hoppas att man slipper havandeskapsförgiftning denna gången haft med dom andra tre även högt blodtryck men väger mindre denna gången, vägde 68 kg vid inskrivningen sen gick jag ner till 63 kg på grund av illamående och matos nu ligger jag på 65 kg. Ska göra glukosbelastning som jag ej tycker om på måndag nån mer som gjort det?

• Svar på tråden Fjärde barnet i januari
  • Edvina

Jag har faktiskt inte känt en enda sammandragning ännu. Det är nästan konstigt för det gjorde jag med de andra tre, iallafall ngn enstaka runt den här tiden. Däremot har magen som nästan inte syns på morgonen svullnat upp till stor och blir alldeles spänd varje kväll!!

• Lebocarma
    MinnasL

Ja usch hemskt när det gör så ont hoppas det snart blir bättre eller att du får sjukskrivning kanske. Ja själv kan jag ej ligga för länge på rygg för då kommer jag ej upp och sen tar det ca 5 min innan jag kan gå normalt på höger sidan igen gör så in i helvetes ont. Men min barnmorska trodde det va foglossningar men tyvärr fick jag ej bli skickad till nån eller nån information vart man kan vända sig om det nu blir ännu värre nån som vet?

Sammandragningarna kommer oftast när jag är stressad eller sitter vid datorn nån mer som har det så?

Idag är man i v.25 (24+4) tiden går sakta men säkert fram och ska man räkna från inskrivningen så är det +1kg eller om man ska räkna att man gått ner i början så har jag gått upp, + 6kg. Hur ligger erat järnvärde?
    Mitt ligger på 119 nu va 104 för ca 4 veckor sedan kan ej ta niferex tar brus med c-vitamin och broccoli. 
  • MinnasL

Är i vecka 22. Jag får sammandragningar när jag går men även när jag sitter nu. Foglossningen är lite bättre nu peppar peppar. Har däremot problem med yrsel och illamående nu och väldigt trött. Varit hemma ett par dagar nu men hoppas kunna jobba imorgon. Har lågt blodtryck så BM trodde det var därför. Hade hoppats få komma in och kolla blodtrycket och järnvärdet men hon sa bara drick mycket vatten, kaffe o te var tydligen också bra och sen röra på mig. Skulle jag gärna göra men när jag står eller går blir jag så yr men antar att det bara är att bita ihop :/

Lebocarma har du provat stödbälte. Tror bara man får träffa läkare om det är så man behöver sjukskrivas. Finns nog inget mot foglossning :( förutom testa stödbälte.

• Sauii

Går in i v.29 idag. Tredje och sista trimestern påbörjad :)

Hur mår ni alla?

• Bettanspettan

Jag är i v 24 och ska till Mvc idag.
    Har känt mig väldigt trött men blev lite bättre när jag började med Blutsaft. Foglossningen är en Bitch, har bälte och tens-apparat. Hoppas kunna jobba två mån till men börjar tvivla...
    På lördag ska jag bebis shoppa i Ullared

• Sauii

Vad roligt att du nämner Ullared. Var där i sönd-månd och shoppade loss ordentligt :)

Min plan var också 2 månader till. Men mycket sammandragningar och ryggvärk gör nog så att det blir max 1 månad.

Har dessutom fått sålt vår lägenhet, så mycket packning står på schemat nu också. Så lite ledighet innan storken anländer hade inte varit fel. :)

• Edvina

Jag har gått in i V 24 nu och jag mår faktiskt toppen Jag känner mig i princip ogravid! Det är ibland på kvällen efter en tung dag då jag kan känna av trötthet i rygg och mage. Men samtidigt vet jag vad som väntar.. Om bara några veckor vänder det. Jag brukar få foglossning, svårt att sova, yrsel mm. Men jag njuter medan det känns bra!! Jag ska till bm här snart igen, om det är i veckan eller nästa?! Börja mäta magen och lyssna på hjärtat, mysigt!! Hoppas ni andra mår bra.

• Lebocarma

MinnasL

Nej inget stödbälte har jag inte bara ett gammalt från 2006 och då va jag mycket större så kan vrida det två gånger runt och ska se om man kan prata med min Bm ska vara hos henne den 20/10. Men finns det nånstans man kan köpa dom?
    Jag har fått så in i helvetes ont av foglossningarna nu kan inte dammsuga då får jag ont, kan inte gå mer än 30 min sen värker det i ländryggen och i ena skinkan och ner i hela benet höger sida, sen har jag fått så det känns som bebis ska ramla ut med blä inte haft det såhär med dom andra tre vad jag kan minnas.

Idag går man in i V 28 men härligt när bebis sparkar och har sig ibland men ibland gör det as ont känns som bebis ska sparka sig ut. Hur mår ni andra?

• MinnasL

Finns att köpa på Apoteket och googlar man så kommer det upp bra sidor som säljer olika modeller av stödbälte.

• Lebocarma
    MinnasL skrev 2014-10-06 16:54:50 följande:

Finns att köpa på Apoteket och googlar man så kommer det upp bra sidor som säljer olika modeller av stödbälte.

Tack så mycket för svaret ska kolla upp det :)
Svar på tråden Fjärde barnet i januari