Snällspiken skrev 2014-08-22 10:08:40 följande:
Dr Mupp: Det där stämmer inte, du har fel, och lika dåligt stämmer de flesta andra påståenden i denna sorgliga tråd.
Det finns ENBART två faktorer som påverkar skolresultat om man tittar statistiskt på skolresultaten: Föräldrarnas UTBILDNINGSNIVÅ OCH INKOMST.
Att påstå att "invandrarungar har en jävla attityd och ett dåligt beteende" vittnar om att ni borde vidga era umgängeskretsar till att omfatta folk från andra delar av världen. Mina egna "invandrarföräldrar" är exempelvis båda framstående forskare, liksom min bror som är professor inom en medicinsk disciplin Deras bidrag till samhället har utöver skattepengar och noll kronor i bidrag bestått av värdefulla tillskott till den medicinska forskningen
Min make, också invandrare, betalar i nuläget 60.000 kronor i skatt per månad. På detta sett bidrar många föredetta "invandrarungar" i vår bekantskapskrets till välfärden, och gör det i betydligt större utsträckning än vad man kan förvänta sig.
En fråga: I vilken utsträckning bidrar ni själva till välfärden när det gäller skatt, uppfinningar, forskning, et c?
Eftersom vi är ambitiösa och vill att det ska gå bra också för våra barn, har vi för övrigt varit väldigt noga med att jämföra skolor inför starten i F-klass. Vi har inget emot att köra dem en lång väg till den bästa skola som finns att uppbringa i denna del av landet. Som råkar vara internationell. Här har drygt 80 % av barnen föräldrar med eftergymnasial utbildning och de bor i olika delar av stan, men de har det gemensamt att de har väldigt höga ambitioner och en stark drivkraft, vilket verkligen inte alla svenskar har.
På riktigt tycker jag faktiskt lite synd om er, för något säger mig att ni kommer att fortsätta hata alla utlänningar och sitta där och vara ensamma och bittra tills ni dör .
Du ta en sväng förbi Södertälje ,Rosengård. eller Rinkeby och titta in på de kommunala skolorna där