• Annatt

Friskola för att slippa invandre

Kanske låter dumt men jag vill inte att mina barn ska påverkas av invandrarnas livssyn. Är det rätt att placera dessa i friskola med bara svenska elever? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-16 16:01
    Invandrare* såklart, ursäkta felstavningen.

• Svar på tråden Friskola för att slippa invandre
  • Kristdemokraternass
    CarinaL26 skrev 2014-08-22 18:00:27 följande:

Skulle vilja hitta en skola där man slapp barn till inskränkta idioter. Var kan man hitta en sån?

Friskolor. 
  • Stjärnfall76

Det finns många högutbildade invandrare.

Men jg hade absolut valt bort en skola med låg nivå, som oftast domineras v invandrare. Dt blir en annan nivå på undervisningen när mycket fokus måste lägga bara på språket.

• CarinaL26
    Kristdemokraternass skrev 2014-08-22 22:23:49 följande:
    Hör att du blir intresserad. 
    Ja jag är väldigt intresserad av att hitta en skola där man slipper barn till inskränkta idioter som sagt,
  • SecretMe
    Min son gick i en invandrartät skola de första sju åren, det var allmänt stökigt och bråkigt.
    I sexan började han hänga med invandrarkillarna och då började helvetet.
    Sjuan var ett stort kaos och min son som skött sig så bra började bete sig väldigt illa.
    Riktigt illa blev det... skolk, bråk och uppkäftighet mot lärare och annan personal i skolan.

Till åttan fick jag nog och tog honom från stan.
    Till en ny ort och en ny skola, utan en massa invandrare.
    Och gissa vad?
    Nu går han i nian och sköter sig bra igen.
  • Dr Mupp
    CarinaL26 skrev 2014-08-23 10:18:04 följande:
    Ja jag är väldigt intresserad av att hitta en skola där man slipper barn till inskränkta idioter som sagt,
    Rinkeby, där är alla polare och sjunger We shall over come och ingen är dum mot nån annan. Och skolbetygen är i topp för alla elever.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • CarinaL26
    Dr Mupp skrev 2014-08-23 13:23:14 följande:

Rinkeby, där är alla polare och sjunger We shall over come och ingen är dum mot nån annan. Och skolbetygen är i topp för alla elever.

Känner inte till någon skola i Rinkeby som uppfyller det kravet.
  • katastrofplantagen

Som förälder gör man allt för att skydda sina barn, på alla sätt det är möjligt. Om risken finns att barnet/barnen far illa av att vistas bland dessa "invandrarungar" så är man väl inte mer än en vettig förälder som väljer ett annat alternativ.

I våran kommun finns en handfull förskolor, varav en placerar nyanlända o dyl. Där personalen är sliten, obrydd, slarvig och kritiserad. Nästan inga svenska barn går där. Detta finns både för och nackdelar med. Nackdelen är att barnen (det är aldrig barnens fel) inte får chansen att integreras. Nackdelen är också att dessa stackars barn placeras på den sämsta förskolan. Fördelen är att alla som vill hålla sina barn ifrån dessa barn har flera andra alternativ.

Istället tycker jag som med allt annat att orsaken måste repareras, inte symptomen. Dvs om ett barn beter sig illa oavsett kulturell bakgrund, så får man gå till botten med orsaken. Tex så tycker jag föräldrarna bör vara av intresse för sina barns bästa, att integrera dessa barn genom att anpassa sig till den typ av uppfostran som inte baseras på religion och tro.

Det borde ligga i varje förälders intresse att förbereda barnet för det samhälle vi lever i. Det gäller alla, oavsett kultur.

Svar på tråden Friskola för att slippa invandre