Jag är socialsekreterare på försörjningsstöd, fråga vad ni vill :-)
Ja, det är bara att fråga på. Jag har många gånger märkt att folk tror sig veta hur det fungerar och vad som gäller vid försörjningsstöd så nu kan ni fråga på bäst ni vill.
Ja, det är bara att fråga på. Jag har många gånger märkt att folk tror sig veta hur det fungerar och vad som gäller vid försörjningsstöd så nu kan ni fråga på bäst ni vill.
Vad står det i avslagsmotiveringen? Räknar soc med att ni är sambo? Överklaga alla beslut du anser är felaktiga.
Okej! Så dem behöver inte veta vad som har handlats? Bara om de är ut eller inkommande summa? Kan man fråga sin handläggare om detta? Känns som dem kommer tro att de är nå fuffens på G
bor i en liten kommun.
Men tycker de är sjukt.
Jag är inneboende hos mitt ex (pappan till dottern) Kan inte skaffa egen lägenhet pga skulder. Vill inte flytta 20 mil till mamma. Jag är arbetslös (står i kö till min dotter o väntar på en förskoleplats) Har INGEN inkommande inkomst från fk, eller någonstans nu. Jag lämnade ALLA papper som min förra handläggare vela ha. Har fått 2 nya på 1 månad pga sjukskrivning och föräldraledigt. Dem avböjde min ansökan pga dem räknar att pappan har pengar vi kan ta av. Vill jag ansöka igen måste jag få hit alla hans papper med. Men han har ju ett eget liv, egna skulder räkningar och saker han köper. Jag skiter väl i vad han köper. Det är ju JAG som ansöker om pengarna inte han. kommer dem neka mig IGEN pga pappan jobbar och har en inkomst? Han behöver ju inte försörja mig bara sin dotter. tror inre soc bryr sig alls..
Om man inte överklagat beslut av socialförvaltningen inom den tid som anges, men vill flera år senare att det ska utredas... går det, hur gör man och vilken instans vänder man sig till?
Ja, Socionom. Man får inte anställas som socialsekreterare annars.
Hos sin mamma och pappa bor hon med barnen.
Om man inte överklagat beslut av socialförvaltningen inom den tid som anges, men vill flera år senare att det ska utredas... går det, hur gör man och vilken instans vänder man sig till?
Hej, är det någon som jobbar med försörjningsstödkvar i tråden?
Jag råkade missa försäkringskassans brytdag om aktivitetsstöd. Jag har inte vant mig vid de nya reglerna och det nya datumet än. Aktivitetsstödet är ju inte så stort så jag får försörjningsstöd också. Betyder det att jag kommer få avslag från soc den här månaden, eller kommer de täcka upp och sedan dra det igen nästa månad? Jag kommer ju få aktivitetsstöd för två månader nästa månad nu.