• Toffzan

200:- påminnelseavgift från CSN!

den 29:e juli skulle jag betalat CSN, men mina pengar kom lite senare och jag betalade den 6:e eller 7:e augusti.
    Idag den 18 augusti dimper det ner ett brev från CSn som skall vara skrivet den 9 augusti (som är en lördag???) att jag måste betala påminnelseavgften på 200:- även om jag betalat de senaste dagarna!
    herrejävlar säger jag! jag HAR betalat och att det fifflar med sitt datum och påstår att brevet är skrivet den 9 augusti, en lördag går jag inte på! det tar inte över 1 vecka att skicka ett brev inom Sverige! jag är så arg nu!

• Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!
  • Toffzan
    Gizmo skrev 2014-08-18 19:10:57 följande:

Ring och prata med CSN!

ja jag skall göra det imorgon, men har googlat och läst att de är rätt hårda. men de kan ju för fasiken inte påstå att de har skickat ut detta brevet en lördag! de jobbar ju inte ens då! ganska uppenbart att de fifflat med datumet!
    sen tar det inte över en vecka att nå mig per brev!
    är så arg!
  • Toffzan
    Maria 434 skrev 2014-08-18 19:11:29 följande:

Förstår att du är arg på dig själv.

Hade du betalat i tid hade du sluppit avgiften.

vissa andra bolag skriver "har du redan betalat fakturan så kan du bortse från denna påmminelse".
    CSN jobbar inte på lördagar! de påstår sig ha skickat ut detta brevet en lördag!
  • Toffzan
    Kereza skrev 2014-08-18 19:15:12 följande:

Seriöst, sluta skylla på andra - du har gjort fel och du får ta ansvaret för det.
    Om du är ärlig mot dejsjälv så begriper du också att som vuxen människa har du ansvar för din egen ekonomi och dina egna skulder - du ska i slutet av varje månad ha tillräckligt med pengar över för dina räkningar. 
    Du kan inte gå genom livet och skylla på andra hela tiden - DINA handlingar är DINA att ansvar för.

sluta vara så jävla brysk! typiskt detta forumet!och vadå SKA ha tillräckligt med pengar för över för räkningar!? säger du det till en 4-barnsmor som blivit lämnad med och står där med soc?
    jag betalade in för sent till Telenor med men de var iaf vänliga och skrev att det är naturligt att glömma ibland och har jag betalat de senaste dagarna så kan jag bortse från fakturan!
    att CSN påstår sig ha skickat ut en påminnelse en lördag tror jag inte på för fem öre! sen att de KRÄVER sina 200:- trots att jag har betalat är skam!
  • Toffzan
    Engstrom skrev 2014-08-18 19:15:03 följande:

Som Gizmo skrev, ring och prata med dem! Och nästa gång du inte kan betala en räkning i tid, ring direkt och förklara läget så lär du slippa dyra påminnelseavgifter. Orkar man inte göra en så enkel sak så får man faktiskt skylla sig själv hur bitter man än kan bli..

nej de godkände inte att jag skulle betala in försent i maj, de hotade då med påminnelseavgift.
  • Toffzan
    LillaJag06 skrev 2014-08-18 19:22:33 följande:

Tyvärr TS men så är det.

Råkade själv ut för det fast på ett lite annorlunda sätt.

Vi håller på och flyttar så hade råkat lägga undan just CSN-räkningen.

Ringde CSN samma dag som det var förfallo ( då jag upptäckte missen) pengarna var inne dagen efter men jag fick trots det betala 200kr pga deras regler.

Har aldrig missat en räkning så blev ju såklart jätteledsen men det är sånt som händer.

DU har inte betalat när du skulle och deras regler är så. Betala och bråka inte.

ja jag förstår att jag måste betala, men deras system är fruktansvärt!
  • Toffzan
    Maria 434 skrev 2014-08-18 19:36:46 följande:
    Så det här är inte första gången du missar att betala för sent?

Du har betalat för sent, det är helt ditt ansvar. Att få påminnelseavgift när man betalar för sent (dessutom med över en vecka) är inget konstigt.
    skrev jag att jag har betalat försent till csn fler gånger? nej!
  • Toffzan

varje månad är ett stort pussel med betalningar! jag är glad att jag ens KUNDE betala! att sen få 200:- på detta är mycket för mig! jag har redan ett pussel så det räcker.inte mitt fel att pengarna kom in försent och csn hade ju ändå skickat ut en påminnelse även om jag hade ringt och förvarnat dem!
    de har inget hjärta på det stället....
    de förstår inte att vissa har extremt svårt att betala exakt i tid och de borde vara glada att jag ens kunde betala om än, lite sent...
    de kunde gjort som andra bolag och skriva"om du redan har betalat kan du bortse från denna påminnelsen". men de väljer att vara hjärtlösa och kräva redan fattiga på ännu mer pengar!

nu skall jag på intervju imorgon så kanske man kan ordna upp det lite mer ekonomiskt iaf. men ett hjärta har CSN INTE!

'det är så fel som en skrev ovan att man SKA ha pengar över varje månad till räkningar! vadå SKA?? vissa har det extremt jobbigt ekonomiskt, speciellt när ens man blir varslad och plötsligt bara får 10 tusen från skit akassan! allt är ett jävla pussel och vissa gånger har vi fått ringa andra bolag och få betalningsfri månad eller enbart betala räntan, men att SKA ha pengar varje månad har inte alla!
    vi gick från att ha det bättre än medelsvenssons förrut, vi hade över 14 tusen kvar efter räkningar och mitt i allt blir min gubbe varslad. han söker jobb men ingen vill ha han! så att detta jävla tjatet att man SKA ha pengar går in genom ena örat och ut genom det andra!

• Toffzan
    LillaJag06 skrev 2014-08-18 20:49:22 följande:

TS!

Om det är så att du faktiskt inte har ekonomi kan du be om nedsänkning ( det kanske heter något annat)

Då kan du få betala en mindre summa eller slippa betala under en viss period.

tack skall undersöka detta
  • Toffzan
    carolinheiner skrev 2014-08-18 20:36:57 följande:

Var glad att han får pengar av ,vad du kallar de, skit akassan.. Dom som inte uppskattar de ska inte ha de heller.. Uhh.. Ja vet.. Skit i å betala dom 200kr så får du se om inkasso eller kronofogden har "hjärtat på rätt ställe"..

ja det är en skit akassa, ingen normal människa kan leva på de pengarna, det vet vem som helst. du skall inte tro att det är några gratispengar som vissa verkar tro, som soc eller aktivitetsersättning!
Svar på tråden 200:- påminnelseavgift från CSN!