Inlägg från: Theresan |Visa alla inlägg
  • Theresan

Pco och sköldkörteln

RUL idag gick jättebra. Bebisen var hela 19 cm och allt såg fint ut. Huvudet var 4,5 cm stort, förstår inte att den får plats därinne. Förstår knappt att det är vår bebis som finns därinne, trots att jag till och med känner små sparkar varje dag.

Så skönt, nu ska vi försöka slappna av på allvar och börja titta lite mer seriöst efter säng, vagn osv.

I morgon, för ett år sedan var jag också på ultraljud men fick då se ett foster utan hjärtslag. Har tänkt mycket på det under dagen och på att allt ändå kan ändra sig relativt snabbt. Många gånger trodde jag ju att jag aldrig skulle få uppleva det här.

• Theresan

Jag tyckte själv att det var svårt att glädjas åt andra, särskilt om jag visste att de inte försökt särskilt länge. Jag tycker att man får vara avundsjuk, livet är ju faktiskt inte rättvist.

Jag hoppas också att det blir några vinterbebisar i gruppen :)

• Theresan
    Gweny skrev 2015-02-12 11:51:12 följande:
    Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar.
    Härligt att komma i gång, lycka till!
  • Theresan
    engsan skrev 2015-02-16 14:45:25 följande:
    Härl7gt!

Själv sittar jag i väntrummet just nu och ska in och på vul och se om det blir nå mogna ägg denna månad..... drygt!!!
    Åh, hur gick det?
  • Theresan
    engsan skrev 2015-02-16 17:47:19 följande:
    Jo det gick väl ok. Hade två blåsor på höger äggstock en på 17 mm och en på 22 Mm.

så vi vet ju inte vilken av dom som är aktuell om man säger så men borde ha äl under denna vecka hur som helst.

Vi pratade om ivf också. Hon tyckte att om det inte blir en graviditet före sommaren så borde vi sluta med detta och gå vidare med ivf. Vi ska prova pergo nu varannan månanad. Dvs april och juni som sista försök.

Hon sa åxå igen att vi inte får det finansierat här eller på kliniken i finland. Däremot kan vi söka i andra län efter kliniker som gör då vi inte har gemensamt Barn.

Men jag vet inte riktigt hur vi går vidare.

Kändes så sorgligt när hon sa att vi gör två försök till sen sluta. =(
    Då har ni ändå tre försök kvar, tänk att ni får ge järnet för att verkligen känna att ni har gjort allt i er makt. Och två blåsor är ju jättehärligt. Hoppas att sexandet går bra i veckan. :)
  • Theresan

I vilket län bor ni?

Jag har hört en del gott om Linnékliniken, de ligger i Uppsala.

• Theresan

Min gyn samarbetar med två olika IVF-kliniker som ligger i olika landsting, en i Uppsala och en i Falun.

Kolla om det finns någon liknande läkare där du bor, någon privat som samarbetar med en ivf-klinik i ett annat landsting. Så kan säkert han eller hon hjälpa er med en remiss. Det är nog så överlag att man behöver ha en läkarremiss för att få det bekostat.

• Theresan
    engsan skrev 2015-02-18 20:42:40 följande:
    Jo fast hon skulle säkert hjälpa oss med en remiss om det skulle behövas. Men tycker liksom inte att det står klart och tydligt någonstans vad som gäller När man redan har barn...

nåja vi får vänta och se hur det går nu denna månad och misslyckas det igen så får jag helt enkelt sätta mig och ringa runt och försöka ta reda på saker och ting.
    Jag tänkte om det kanske måste komma från en samarbetande läkare, men så är det kanske inte.

Ni har ju lite tid på er att ta reda på saker, stressa inte för mycket över det. :)
  • Theresan
    engsan skrev 2015-02-19 08:43:34 följande:
    Kan vara så som du säger. Jag har ju ingen aning. Vi har lyckats få till det bra nu i veckan i alla fall. Lördag måndag onsdag så har vi inte lycakts nu så då måste vi ha alla ods emot oss. Känner mig glad att det gått så bra nu. Tror min sambo tänkt om lite nu ang detta när han vet att vi inte har så många chanser kvar och jag tror han vill undvika ivf.

Håll alla tummar och tår nu!
    Härligt, håll fast vid den känslan. Jag håller tummarna stenhårt!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln