• Gweny

Pco och sköldkörteln

Hoppas allt är bra med er!

Imorgon börjar jag med sprutorna, lite nervöst. Sen nästa vecka blir det UL, för att se hur äggblåsorna växt på sig.

• Gweny
    engsan skrev 2015-03-03 17:52:31 följande:
    Oj så spännande ?

själv väntar jag på bim som borde vara ca tors eller fredag!Progesteron provet visade på bra äl i alla fall!
    Åh hoppas verkligen du får lyckas denna gång nu, vad bra att det visade på bra äl med.

Theresan>>  Tack, hur går det gör dig själv?
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-03-04 09:44:09 följande:

Det går bra för mig. Är i v. 23 nu och känner av en del fysiska krämpor, jag måste tänka på hur jag står och sitter, annars får jag lätt ont. Magen börjar bli "i vägen" så att jag får svårt att plocka upp saker tillexempel. Men jag gillar den ändå, så mysig att lägga händerna på. Jag försöker klä mig så att den syns ordentligt. :)

Har fortfarande svårt att fatta att det ligger en bebis i min mage :)

Förra veckan köpte vi vagn, en begagnad som efter tvätt och fix är superfin.

Klart du ska visa upp den! mysigt. Hoppas vi får följa efter snart.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-03-05 21:32:48 följande:

Hade beräknat bim till fredag eller lördag! Nu är den på gång! Samma visa än en gång! vill bara skrika!

Finner inga ord... det är bara så förbannat tråkigt och frustrerande. Månad efter månad.
  • Gweny

Idag ringde jag iallafall SU och det såg bra ut med blodprovet, så ska in för VUL på fredag och se hur äggblåsorna är...nervöst.

• Gweny
    Jennie skrev 2015-03-12 08:10:10 följande:

Hoppar in här med lite frågor...

Jag har pco, fast utan de vanliga symptomen. Jag är till exempel underviktig, vilket nog var anledningen till att det tog tre gynekologer innan de kunde bekräfta att jag har just pco. Jag har inte haft mens naturlig väg sen jag var tonåring, så när jag och min man för några år sedan började fundera på barn, så visste jag ju att det inte skulle gå.

Men nu till mina frågor då:

Om man har pco, är i så fall risken större att bli överstimulerad?

Är det vanligt att man får göra FET istället för ET?

Efter mitt äggplock i fredags så blev det totalfrys och jag måste vänta till nästa menscykel innan det blir FET. Men jag har ju ingen menscykel. Hur gör man då?

Nån annan här som också har pco, men är underviktig/normalviktig?

Hej!

Ja risken vid pco är att det i början kan gå lite långsamt men sen poff växer dem på sig fort. Så vi har lite större risk för överstimulering. Sen säger dem dock att vi har lite högre procent att lyckas än "vanliga" då våra ägg ofta har bra kvalite, när dem väl utvecklas klart.

Jag vet inte om FET och ET. Det är iallafall planerat för färskförsök för mig...

Jag har tagit provera... gick bra, fick en blödning som började på dag 12. Dem flesta får inom 14 dgr, medan andra ingen blödning alls. Så är nog olika hur dem går vidare.

Lycka till!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-03-13 10:53:37 följande:

Har du varit ännu? Hur såg det ut??

Ja åker hemåt precis. Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. För mig dem brukar vara 19-20 när dem gör ÄP, när jag läst om andra.

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta mef sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat.

Så kanske ÄP till nästa helg!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-03-13 12:28:16 följande:
    Ok men det låter ju bra det! ?

skönt att du råkar vara ledig, jobbigt att nästa vara borta från jobbet mkt annars. Fast det beror ju på med vad man jobbar också förstås.

Som tur är så har jag en arbetsgivare som är väldigt förstående och uppmuntrar mig. Hon är mer som en vän än arbetsgivare. Så försöker alltid lösa att jag ska kunna åka iväg när det behövs.
    Jo läkaren lät hoppfull, får bara hoppas dem växer på sig lagom nu och det kan bli dags snart. samtidigt börjar jag bli nervös inför ÄP, verkar ju inte vara så skönt när man läser vad andra skriver. tur man får massa lugnande och smärtlindring.

skönt din arb.givare är så förstående! Jag har inte sån nära kontakt med min, men hon kändes ändå bra att förstå varför jag kanske blir borta ibland.
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-03-13 17:22:13 följande:

Men vad härligt att det ändå har hänt något, blåsor över 10 mm brukar ju fortsätta utvecklas. Hoppas att de växer till sig till måndag, blir det plock då?

Ah ok, det visste jag inte. Bara nytt vul planerat till måndag. Men får hoppas det sen blir plock senare den veckan.

Skönt dina veckor tickar på!
  • Gweny

Mina äggblåsor har växt på sig, var nu 17st!! och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln