Sweet Belle skrev 2015-02-03 21:15:29 följande:
Hej,
Jag är en riktig rookie på det här med trådar och familjeliv, har aldrig läst en blogg i hela mitt liv! ;) men tänkte att fler kanske sitter lite i samma båt som mig och såg denna tråd och jag har som dig Gweny mest troligt PCO (har de sagt i 10-12 år, har oregelbunden ÄL och dålig hy men inte överviktig) och även dåliga sköldkörtelvärden som jag äter levaxin för sedan november. Vi står i kö för IVF i Göteborg men vårdgarantin är nu 5 månader!!!! Suck... Men det är väl bara att vänta på sin tur! :/
Vilket spel det är, man har ingen aning om hur det kommer gå! Jag försöker vara avslappnad och inte göra det till för stor grej, någon som har något bra tips på hur man kan förbereda sig??
Min kille har dessutom sperma som gör att de skickat remiss direkt, ingen pergotime som jag förstår många får testa före IVF. Man läser % hit och dit men vill inte haka upp sig för mycket på siffror. Bara att vänta! Så länge så är det ju trevligt att hänga här och känna att man inte är ensam i detta ändå! <3
välkommen till oss, kul med en ny, men såklart inte kul att ni också har en jobbig sits!
Vad har dem sagt om din killes spermier? har han lågt antal? Min har starka, men inte såå många, så kanske blir ICSI. Generellt ligger normal mängd 250-40 miljoner simmare säger dem. 1a provet hade min 40 miljoner. denna gången sa dem inte hur många, men det var på gränsen, så dem bokat för att göra spermeinjektion, och är det fler och bättre, blir det vanligt.
Då tillhör vi samma, har också Sahlgrenska. Är ju sjukt lång kö dit just nu. Men jag hade tur, dem ringde och frågade om vi ville vara med i en studie, så vi fick börja redan nu. "bara" fått vänta i 6v pga av det.

bara hoppas det ska gå bra nu,