• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan>> Ja det vore såå härligt ifall vi kunde lyckas nu själva på vägen och annars ha en backup-plan.

mmm tröttsamt med detta planerings/måstesexet, verkligen en romantikdödare, en paus av allt detta planerande, behövs nog ibland.  Nu får vi en lååång sådan, är såna långa väntetider tyvärr, men men.

• Gweny
    engsan skrev 2014-11-11 12:26:53 följande:
    Men du får inte prova med pergotime under väntetiden eller valde du att inte göra det fram till ivf??
    Har tagit 3 kurer i rad nu, så kan vara skönt att kroppen får vila lite från det. Tror dock inte vi kommer ta några fler kurer. Jag har egna äl ibland, sällan, men förekommer, så finns ju ändå en liten chans. Sen säger dem ju att effekten kan sitta i månaden efter, så kanske hjälper till till nästa månad. 
  • Gweny

Konstigt hur olika läkare resonerar med kurer! Vissa får bara ta en i rad och högst 6 ggr och som ni många fler. Är ju ändå risker med det, men kanske olika riskgrupper.

• Gweny
    Theresan skrev 2014-11-12 20:55:54 följande:

Min gyn är inte så pratsam av sig, men han verkade inte negativ eller så, han sa att det såg normalt ut och förhoppningsvis skulle gå vägen den här gången. 

Knasigt nog är jag ganska tacksam över illamåendet, det tar bort fokuset från all oro. Jag hoppas att ni också får gå runt illamående snart. :)

Har du fått utslag på äl-test?

Det kommer gå bra ska du se! Hoppas met syns på nästa!
  • Gweny
    engsan skrev 2014-11-13 18:22:14 följande:
    Det skulle man ju hoppas på att det är. Men

känns som ägglossningsvärk. Tänkte om testet blev lurat av äggblåsan som var 20 mm på torsdagens vul och gav utslag men att det inte blev något av den blåsan men istället av den som var 14mm på vul. Men det borde väll inte bli ökning av de hormonerna om den inte är på väg att spricka?

Kanske dax för mig och sluta spekulera och ta det för vad det är. Har vi träffat rätt så har vi! Bara tiden kan visa det!

Ingen mens ännu Gweny?
    Jo, man kan nog bli lite knäpp att fundera över hur och vad typ...bara att gardera över lång period och sen hålla tummarna.

Nopp, beräknad imorgon och inget plus heller, så får se om den kommer eller ska bli oregelbunden som den kan vara ibland.
  • Gweny

Den kom ovälkommen på cd 35. Nu blir det spolning nästa torsdag. Fick även reda på att sambons lillasyrra blivit oplanerat gravid med sitt ex och frågade om råd....suck, roligt få upp i ansiktet.

• Gweny

Jo, hon hörde av sig dagen efter och sa att hon skulle behålla det, knöt sig inom mig, hur skulle jag takla detta framöver... men så fick hon missfall.

engsan>> uch tråkigt att mensen är på g!!  Tycker att det borde funka nån gång ju!!

Jag ska på spolning nu på torsdag, är lite nervös.

• Gweny
    Theresan skrev 2014-11-26 09:52:53 följande:

Jag var på VUL i går och till min stora förvåning såg allt bra ut. Hjärtat slog och fostret var i precis rätt storlek för tiden, 7+5. Min gyn, som annars är ganska snål med uppmuntrande ord, sa att nu är risken för mf väldigt liten.

I går kände jag mig lugn för första gången på fyra veckor.
    Vi har försökt i snart tre år och har tre mf bakom oss, jag tänkte också ofta att det aldrig skulle bli någon bebis för oss, känns fortfarande overkligt. Ge inte upp tjejer! Jag tror absolut att ni kommer att lyckas förr eller senare! 

åh vad härligt att få se den lille. När är BF?   plötsligt händer det.
    Hur mycket levaxin får du äta nu under graviditeten?
  • Gweny

Engsan>> Vi såg vårat i v. 6+1 då såg vi hjärtat slå, så fascinerande!
    men slutade ju sen dock i ma.

spolning gör man för att se så det inte är några blockeringar i äggledarna, dem flesta får göra det under sin utredning. Jag har inte fått en tid tidigare, som passat min cykel, då dem på landstinget tydligen bara har specialla dagar för detta. Men nu gör jag detta hos min privata, för att sen kunna skicka remiss för IVF. Man måste ha gjort det för att få remiss.

• Gweny
    engsan skrev 2014-11-26 13:14:04 följande:

Ok men det är blockeri gen, det är alltså inget dom kan se eller misstänka via vul?

Alltså att man får bekräftat att det är en blockering och därför gör man spolningen?

Nä jag har inget fått höra att dem misstänker det. Är nog först när dem gör detta, dem kan se det. Ibland är vissa äggledare helt bomtäta och kan då inte fungera igen, vad jag läst. Bara se vad hon säger. Orolig det ska göra ont. Vissa känner inget och andra säger det gör väldigt ont.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln