Pco och sköldkörteln
Äl har kommit och varit. Nu är det jobbig väntan på BIM 14/11. Håll tummarna!
Äl har kommit och varit. Nu är det jobbig väntan på BIM 14/11. Håll tummarna!
Ok då förstår jag =)
Trodde man tog dom i tablettform men nu vet jag bättre!
Hur går det theresan och gweny?
Idag har jag vart på vul.en äggblåsa på 14 mm och en på 20. Så ägglossning inom en vecka beroende på vilken som släpper.
Blir det inget denna gång så blir det det en månads uppehåll innan nästa försök med pergotime.
Kommer i alla fall inte behöva göra vul nästa kur efter uppehållet då hon hon sa att jag inte verkar bli överstimulerad. Håll tummarna nu att det går vägen. Så less på detta!
Hoppas att den på 20 släpper inom kort, testar du med ältester?
Håller tummarna för er båda!
Jag går in i vecka sex idag, är dock lite orolig för den där träningsvärken jag hade under vecka 5 har avtagit. Vet att det inte behöver betyda något, men jag blir orolig ändå.
På onsdag ska jag på vul.
Har kört äl tester i helg.
Testade torsdag och fredag och inget utslag.
Inte heller lördag morgon. Men på lördagkväll fick jag maximalt utslag. (Fick aldrig något med hög fertilitet men det kan vist hoppa över det enligt CB).
Vi fick till det på fredag kväll och lördag morgon. Hade vela sprida ut det lite typ fredag kväll och söndag och sen måndag eller tisdag. Men som vanligt så kröp pressen på och det blev inget igår så får väll vara nöjd att det blev tidigare. Ska försöka få till det ikväll försäkerhets skull. Fy för denna press!
Men när jag fick utslag på lördag borde det väll blivit äl av den blåsan som var 20 mm i torsdags eller?
Den på 14 borde väll inte visat redan då? Hoppas vi lyckats få till det nu. Annars blir det uppehåll framåt jul.
Theresan-Lycka till på vulet på onsdag. Vilken tid ska du dit?
Väntar med spänning! =)
Gweny- när ska du testa?=)
Jag testade idag, så blankt det kan bli. Inget som tyder på det heller. moler i magen och har lite pms-humör, så är ren kall fakta tyvärr. bara invänta mensen. känner mig både arg och besviken. Hur ska man orka vidare. Bara 5 månader kvar att hinna få 2015, ska det gå ännu ett år förbi som vi inte får.
väntar på att min läkare ska ringa, fick bekräftat att sekreteraren sagt till henne. se vad som händer nu.
Jo precis, då har vi en plan iallafall. Hoppas kunna släppa lite på detta planerande och koll på äl osv, och invänta och göra det när vi själva vill så att säga, sen hoppas att det händer något på vägen.
engsan>> Ja det vore såå härligt ifall vi kunde lyckas nu själva på vägen och annars ha en backup-plan.
mmm tröttsamt med detta planerings/måstesexet, verkligen en romantikdödare, en paus av allt detta planerande, behövs nog ibland. Nu får vi en lååång sådan, är såna långa väntetider tyvärr, men men.
Jag frågade min läkare i tirsdags hur länge jag får fortsätta med pergotime med tanke på att jag ätit ganska många kurer redan.
Hon menade på att man inte brukar vela att man äter pergotime för länge för att det var ökad risk för någon cancer (tror det var cancer i äggstockarna eller nå sånt)
Men hon tyckte inte att det var någon fara för mig och hon trodde inte riktigt på den teorin då hon sa att man pratar inte om ökad risk för cancer vid tex ivf och då får man mkt hårdare doser än det jag tar nu. Och med tanke på att jag ändå blivit gravid nu några gånger så tyckte hon att vi fortsätter ett tag till.
Har tagit 3 kurer i rad nu, så kan vara skönt att kroppen får vila lite från det. Tror dock inte vi kommer ta några fler kurer. Jag har egna äl ibland, sällan, men förekommer, så finns ju ändå en liten chans. Sen säger dem ju att effekten kan sitta i månaden efter, så kanske hjälper till till nästa månad.