• Nimah

Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?

Då det tar emot att skriva om sin oro i trådar där förstagångsgravida diskuterar barnvagn i v 5 tänkte jag se om någon mer vill ventilera här!

Jag är 32 år och är just nu gravid för sjätte gången. Bf är i slutet på april 2015. Jag har en son som är tre år. Vi har fått ett mf v 7, ett v 6 och två ma v 11. Min sambo bär en kromosomförändring som gör vår risk för mf väldigt hög.

Hur ser er historia ut och hur går tankarna nu?

• Svar på tråden Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?
  • Kejo

Ha de också vul i fredags... Enligt mina beräkningar skulle jag vara i 7e veckan typ... men möjligtvis lite kortare. Med 3 mf bakom mig, men nu senast en lyckad grav, var jag givetvis mycket nervös.
    Visade sig att de inte "såg" något på ul. De såg min graviditet och de såg gulesäcken (heter det så?!) men de såg inget foster. Läkaren sa att det kunde bero på att det var för tidigt och att de inte ville utesluta något men visst kändes det nedslående. Även om jag inte vet när jag hade ägglossning så vet jag när befruktningen skedde så jag har ju en ungefärlig känsla av vilken vecka jag borde vara i. Och i mnin värld borde något ha synts på skärmen. Men men, så länge jag inte blöder så lever ett lite litet hopp vidare.
    Fick en ny tid nästa måndag så då vet jag ju med säkerhet.

Blir så frusterad av detta, trodde att utredningen som gjordes efter tredje mf hittade problemet eftersom vi därefter genomförde en lyckad grav. Kanske var det bara tur och inte beroende av hormonerna jag fick. Men inte desto mindre, vilken rackarns tur det var i så fall eftersom vi har världens bästa dotter. Det värmer fint i alla fall, oavsett resultat på detta ul

• Nimah
    Ljusfat skrev 2014-09-07 18:28:19 följande:

Hej hej

Är 31 år. Gravid i v 5 ( 4+4) , har en ma och ett mf bakom mig. Vet inte om jag platsar in här men känner stor oro och är nästan helt inställd på att det inte kommer gå vägen. Känns hemskt att inte kunna slappna av.

Välkommen :) grattis till ditt plus. Vi håller tummarna för att det går vägen denna gången. Får du några tidiga ultraljud?
  • Nimah
    Kejo skrev 2014-09-08 10:42:08 följande:

Ha de också vul i fredags... Enligt mina beräkningar skulle jag vara i 7e veckan typ... men möjligtvis lite kortare. Med 3 mf bakom mig, men nu senast en lyckad grav, var jag givetvis mycket nervös.
    Visade sig att de inte "såg" något på ul. De såg min graviditet och de såg gulesäcken (heter det så?!) men de såg inget foster. Läkaren sa att det kunde bero på att det var för tidigt och att de inte ville utesluta något men visst kändes det nedslående. Även om jag inte vet när jag hade ägglossning så vet jag när befruktningen skedde så jag har ju en ungefärlig känsla av vilken vecka jag borde vara i. Och i mnin värld borde något ha synts på skärmen. Men men, så länge jag inte blöder så lever ett lite litet hopp vidare.
    Fick en ny tid nästa måndag så då vet jag ju med säkerhet.

Blir så frusterad av detta, trodde att utredningen som gjordes efter tredje mf hittade problemet eftersom vi därefter genomförde en lyckad grav. Kanske var det bara tur och inte beroende av hormonerna jag fick. Men inte desto mindre, vilken rackarns tur det var i så fall eftersom vi har världens bästa dotter. Det värmer fint i alla fall, oavsett resultat på detta ul smile1.gif

Åh vad jobbigt. När plussade du, är det möjligt att du kan vara i v 5-6? Förstår din oro. Det ska synas ett foster i v 7. Men det finns också gott om exempel på de som inte sett och kommit tillbaka en v senare och plötsligt hittat ett foster i rätt storlek. Vart går du, har de bra maskiner? Det kan göra stor skillnad på hur bra de kan se. Hoppas hoppas att den vuxit till sig till nästa vecka. Förstår dock att det inte känns jättekul just nu. Tur du fick en nu tid snabbt iaf!
  • Kejo
    Nimah skrev 2014-09-08 15:38:30 följande:
    Åh vad jobbigt. När plussade du, är det möjligt att du kan vara i v 5-6? Förstår din oro. Det ska synas ett foster i v 7. Men det finns också gott om exempel på de som inte sett och kommit tillbaka en v senare och plötsligt hittat ett foster i rätt storlek. Vart går du, har de bra maskiner? Det kan göra stor skillnad på hur bra de kan se. Hoppas hoppas att den vuxit till sig till nästa vecka. Förstår dock att det inte känns jättekul just nu. Tur du fick en nu tid snabbt iaf!
    Ja det känns lit/e surt just nu... Precis som du säger så SKA det synas ett foster i v 7. Plussade 28/8 (och hade två negativa test veckan innan, så jag plussade nog ganska tidigt). Visst finns det en chans att jag är kortare gången än vad jag tror, har ju varken noterat senaste mens el äl- Och det är ju det som gör att jag kan hålla modet uppe lite lite till.

Jag går till SÖS (Södersjukhuset) Specialgyn, och mig veterligen har de "rätt" grejer. Det är iaf skönt att vara inne i "sjukhussvängen" på en gång, förhoppningsvis kan de hjälpa mig vidare.

• Nimah
    Kejo skrev 2014-09-08 16:48:22 följande:
    Ja det känns lit/e surt just nu... Precis som du säger så SKA det synas ett foster i v 7. Plussade 28/8 (och hade två negativa test veckan innan, så jag plussade nog ganska tidigt). Visst finns det en chans att jag är kortare gången än vad jag tror, har ju varken noterat senaste mens el äl- Och det är ju det som gör att jag kan hålla modet uppe lite lite till.

Jag går till SÖS (Södersjukhuset) Specialgyn, och mig veterligen har de "rätt" grejer. Det är iaf skönt att vara inne i "sjukhussvängen" på en gång, förhoppningsvis kan de hjälpa mig vidare.

Hmm, jag plussade 15/8 på vad jag tror var äl +9 eller 10. Du plussade ju två veckor efter mig och jag är i v 7 nu! Finns ju goda chanser att du inte är så långt som du tror då ju :) Plussade du tidigt var det i v 3+ och då borde du ju ju vara 5 något nu. Då är det inte säkert det syns på ul. Håller tummarna såklart!!
  • Kejo
    Nimah skrev 2014-09-08 17:55:04 följande:
    Hmm, jag plussade 15/8 på vad jag tror var äl +9 eller 10. Du plussade ju två veckor efter mig och jag är i v 7 nu! Finns ju goda chanser att du inte är så långt som du tror då ju :) Plussade du tidigt var det i v 3+ och då borde du ju ju vara 5 något nu. Då är det inte säkert det syns på ul. Håller tummarna såklart!!
    Nej men herregud, hur har jag räknat nu? Haha, blir lätt förvirrad men det kanske är så att tiden inte går så fort som jag tror att den gör. Men om dina beräkningar stämmer (och du verkar aningen mer insatt än vad jag är, haha) så finns det ju faktiskt hopp.
    Allt jag har använt som beräkning är ju datum för befruktning men då jag inte ens kommer ihåg när det var, det bara *känns* som länge sedan...
    Och ska sanningen fram så vet jag att jag överdrev en vecka när jag ringde SÖS så att de skulle skynda sig på att skriva ut hormonerna till mig.

Sammantaget så är det upplagt för felberäkning...

Nimah, tack för att du påpekade detta - känns betydligt bättre nu Hade börjat Googla på fertilitetskliniker och det var ingen rolig läsning. Nu kan jag hålla tummarna igen TACK!

• Ljusfat
    Nimah skrev 2014-09-08 15:34:18 följande:

Välkommen :) grattis till ditt plus. Vi håller tummarna för att det går vägen denna gången. Får du några tidiga ultraljud?

Hej och tack :)

Jag vet inte faktiskt. Avvaktar lite att ringa mvc. Kanske till v åtta. Är det inget blod till dess ringer jag.

Om det håller i sig så dka jag försöka tåla mig till v 12 och kanske försöka få till ett ul då.

Är lite skeptisk till att drt ska gå vägen. Kan intr hjälpa det :)
  • Nimah
    Kejo skrev 2014-09-08 19:36:13 följande:
    Nej men herregud, hur har jag räknat nu? Haha, blir lätt förvirrad men det kanske är så att tiden inte går så fort som jag tror att den gör. Men om dina beräkningar stämmer (och du verkar aningen mer insatt än vad jag är, haha) så finns det ju faktiskt hopp.
    Allt jag har använt som beräkning är ju datum för befruktning men då jag inte ens kommer ihåg när det var, det bara *känns* som länge sedan...
    Och ska sanningen fram så vet jag att jag överdrev en vecka när jag ringde SÖS så att de skulle skynda sig på att skriva ut hormonerna till mig.

Sammantaget så är det upplagt för felberäkning...

Nimah, tack för att du påpekade detta - känns betydligt bättre nu smile1.gif Hade börjat Googla på fertilitetskliniker och det var ingen rolig läsning. Nu kan jag hålla tummarna igen smile1.gif TACK!

Ha ha, det var så lite :) håller med om att tiden gårså långsamt så det känns som att man borde vara flera veckor längre gången!
  • Nimah
    Ljusfat skrev 2014-09-08 22:28:41 följande:
    Hej och tack :)

Jag vet inte faktiskt. Avvaktar lite att ringa mvc. Kanske till v åtta. Är det inget blod till dess ringer jag.

Om det håller i sig så dka jag försöka tåla mig till v 12 och kanske försöka få till ett ul då.

Är lite skeptisk till att drt ska gå vägen. Kan intr hjälpa det :)
    Förstår att du är skeptisk. Det är jag med. Blir som en slags försvarsmekanism. Man tror man ska bli mindre ledsen när det inte går om man inte hoppats så mycket. Tyvärr blir man ju ledsen iaf. Men man mår som man gör och hoppas som det passar just en själv och just den graviditeten. När jag fick ma i våras visste jag hela tiden att det aldrig skulle gå för testen såg inte rätt ut från början. Den här gången är jag faktiskt mer hoppfull. Vi får se om det betyder något :)
  • Ljusfat
    Nimah skrev 2014-09-09 07:20:22 följande:

Förstår att du är skeptisk. Det är jag med. Blir som en slags försvarsmekanism. Man tror man ska bli mindre ledsen när det inte går om man inte hoppats så mycket. Tyvärr blir man ju ledsen iaf. Men man mår som man gör och hoppas som det passar just en själv och just den graviditeten. När jag fick ma i våras visste jag hela tiden att det aldrig skulle gå för testen såg inte rätt ut från början. Den här gången är jag faktiskt mer hoppfull. Vi får se om det betyder något :)

vad skönt att du känner dig mer hoppfull. Mår du bra i övrigt? Har inte läst så mycket bakåt i tråden.

Jag har också fått starka plus.

Fick en fästblödning (tror jag) på lördagen där bim var på tisdagen 3 dagar efter. Trodde mensen var tidig men det var bara en torkblödning sen inget mer. (Ursäkta :) )

Testade sen i fredags kväll och då visade tester 2-3.

Ska testa på fredag igen och hoppas då på 3+ . Blir det det så kan man kanske slappna av lite.

Mår dock oförskämt bra. Har bara molvärk, lite tunga bröst och trött om kvällarna och det är där jag är skeptisk. har läst många andra som känner tusen gånger mer :)

Vet att det är individuellt men ändå haha.

Man blir knäpp av det här.

Går in i v 6 imorgon enligt fl.
Svar på tråden Gravid igen efter upprepade mf, följas åt?