• Anonym (Drömmare)

Avtändning... Heroin. långt.

Hej.
    Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen nu, så därför skriver jag här.
    Jag fattar inte ens att jag hamnade här.... igen..

Mitt liv är så knas nu. Jag har ingenting kvar, bara heroinet. I tio år har drogerna vart nummer ett för mig. (Jag är 24 nu) Alltid. Det har inte spelat någon roll vad folk har sagt, hur många jag sårat, hur många jag behövt göra illa. Jag har nog förstört livet för många genom mitt missbruk. Det har inte alltid varit heroin. Jag började med benz, sen röka, sen opiater av alla slag. Och nu.. heroin. 

I början tänkte jag inte att det skulle gå såhär (såklart). Drogerna hade räddat mig från mycket. Jag klarade skolan, jag har jobbat på många jobb, haft många jobb samtidigt. Utåt sett är jag rätt lyckad. Men inuti har det alltid varit kaos. Jag blev lämnad på gatan som 14åring. Lärde mig allt om hur det fungerade, vart man kunde sova, hur man fick snabba pengar, vart den bästa skiten fanns... Och som tjej, o faktiskt rätt söt, så har det gått väldigt bra. Av någon anledning tycker folk synd om mig. Utåt ser jag inte ut som en pundare, snarare tvärtom. Jag har en fit kropp utan att träna. Jag ser nog väldigt bra ut om man jämför med många andra som gått på heroin i 4-5 år.

Jag har gjort många behandlingar, haft LVM, jobbat med 12-steg, gått på möten, tagit överdoser, både av misstag och för att jag ville, jag har skrattat, gråtit, tänt av, tänt på. Jag orkar inte mer. Jag är så instutionsskadad nu att jag faktiskt längtar "hem" till de låsta avdelningarna. Men jag kan inte leva kvar i den världen. Det är så smutsigt här.

Jag kom ut från ett LVM för 4 månader sen. Egentligen så var det LVM;et det bästa som hänt mig. Innan det så levde jag rätt äckligt. Jag hade en lägenhet jag älskade, men som jag såklart inte kunde sköta. Det gick bra till en början - jag fixade hyran och hade faktiskt möbler. Men jag lät min kärlek till heroinet vinna ännu en gång. 

I början med heroinet så var det bara "en skön stund" som jag ville unna mig. jag tänkte att det är väl inte så farligt, jag snortar och röker bara. men snabbt som fan går det, sen har man sprutan i armen. FYFAN, jag ville inte bli sån. Jag ville inte förstöra hela mitt jävla liv. Men jag sitter här nu igen, och tänder av..

På lvmet som tog slut för 4 månader sen höll jag mig ganska ren. De två första månaderna så pundade jag loss, jag hade skiten typ varje dag och ville bara att mina 6 månader skulle springa förbi. Men något hände sen och jag la ner. Jag trodde faktiskt på att jag hade hittat det där jag letat efter, jag vet inte vad det var, men jag kände hopp för framtiden. Jag ville fixa det. Eftersom att jag gått på så många behandlingar så sökte jag till subutexprogrammet och ett familjehem. livet blev roligt igen och jag fick kontakt med min familj. Vi har ingen relation som jag skulle önska, men nu får jag iallafall prata med dom. Det kändes som att min tid hade kommit nu, att det var min tur att få vinna. Men soc drog ut på beskedet för att sen, en vecka innan lvmet släpptes, berätta att jag fått avslag.

Jaha? Vad skulle jag göra nu då? Jag skulle komma ut till ingenting. Jag hade inget jobb, ingen bostad, inga pengar, ingenting. Jag ramlade igen. Ner, jävligt långt ner. Jag tänkte att det kanske går ändå, jag kanske fixar det. och jag trodde på det tills den dagen jag kom ut. Det gick snabbt och sen var jag tillbaka. Tänkte såklart att en enda fix kan jag klara sen inte mer. bara för att få må bra. En fix blev såklart till många, och nu sitter jag här, 4 månader senare. 

Jag tänder av helt Cold Turkey, Det är svårt, det gör ont som fan och jag har sån ångest. Men jag vet att jag klarar det. Oavsett mina kramper, att de gör så jäääävla ont överallt, noll livslust, svettningar och frysningar, så vet jag att jag kan. Jag kommer inte att ta återfall de närmsta dagarna, för det är inte svårt att tända av. Det svåra är sen, när  jag kan röra mig igen - vad gör jag då? Hur ska jag klara livet efter det här för att inte falla tillbaka? viljan finns verkligen och jag vill börja leva, men vart ska jag börja? Avgiftning är inte ett alternativ, det är ingen som får veta att jag tänt på igen. Men jag behöver hjälp ändå. Finns det någon där ute, som gjort en liknande resa, som vet var jag ska börja? Jag har bostad en vecka nu, men sen står jag själv igen. Utan cash, utan vänner, utan en hjälpande hand. VAD ska jag göra?

jag orkar inte leva såhär längre

• Svar på tråden Avtändning... Heroin. långt.
  • Anonym (...)

Kan man inte få samma hjälp av kommunen som då man är alkis ? 

Dvs ett behandlingshem på längre tid med slussboende och stöd.

Har du pratat med Renkronan i Älvsbyn ??? 

• Anonym (hej)

Jag har själv slutat med opiater (heroin och metadon) cold turkey för 8 år sedan. Inga behandlingshem eller möten (men det hade nog gjort det jävligt mycket enklare) (eller både och, ville helst slippa daglig kontakt med andra som tog återfall hela tiden).

Första året var jobbigast, men gradvis blir det ju bättre.
    AT varade ca 6 veckor på metadonet för min del. Men det blev ju också gradvis bättre dag för dag, även om det kändes väldigt hopplöst ett tag.

Men allt det där med år av AT, det stämmer helt enkelt inte. Däremot kan vissa psykiska problem orsakade av drogen eller som redan fanns där innan drogen vara lite jobbiga.

• Carnitas
    Anonym (hej) skrev 2014-08-20 13:25:10 följande:
    Jag har själv slutat med opiater (heroin och metadon) cold turkey för 8 år sedan. Inga behandlingshem eller möten (men det hade nog gjort det jävligt mycket enklare) (eller både och, ville helst slippa daglig kontakt med andra som tog återfall hela tiden).

Första året var jobbigast, men gradvis blir det ju bättre.
    AT varade ca 6 veckor på metadonet för min del. Men det blev ju också gradvis bättre dag för dag, även om det kändes väldigt hopplöst ett tag.

Men allt det där med år av AT, det stämmer helt enkelt inte. Däremot kan vissa psykiska problem orsakade av drogen eller som redan fanns där innan drogen vara lite jobbiga.

År av AT de som säger detta ljuger.

Däremot så hade man ju trots allt även ett psykisktberoende.

Och detta kan göra sig påmint mycket långt efter man har slutat.

Men ska inte blandas ihop med AT, som är en fysiskt reaktion på att man inte får sin opioid eller opiat.

Som kan hålla i sig i ett antal veckor(6-8 veckor) om man är en inbiten missbrukare.

Det värsta kan man säga är upp till 14dagar efter man slutat, men givetvis skiljer sig från en person till nästa.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (hej)
    Carnitas skrev 2014-08-20 19:51:44 följande:

År av AT de som säger detta ljuger.

Däremot så hade man ju trots allt även ett psykisktberoende.

Och detta kan göra sig påmint mycket långt efter man har slutat.

Men ska inte blandas ihop med AT, som är en fysiskt reaktion på att man inte får sin opioid eller opiat.

Som kan hålla i sig i ett antal veckor(6-8 veckor) om man är en inbiten missbrukare.

Det värsta kan man säga är upp till 14dagar efter man slutat, men givetvis skiljer sig från en person till nästa.

Metadon är ju längre, där kan man väl säga en månad till sex veckor, kan tänka mig att sub är liknande, men har aldrig provat det. 

Jo din kommentar instämmer jag i helt, det är också något man som missbrukare inte alltid vet om man aldrig lagt av. Om man gått på metadon så kan man tro att det aldrig går över också, för att det tar längre tid än heroin.

Ja det psykiska beroendet kom upp mycket för mig i början, särskilt när det hände saker som jag hade svårt att hantera, relationsproblem t.ex. Jag har även psykiatriska diagnoser som har gjort det lite extra jobbigt, mediciner har inte fungerat bra, där heroin gjorde det.

Men efter ett år var det psykiska mycket mer hanterbart, efter tre år, var inte opiater det som kom upp som en lösning på problem längre. Nu efter så här många år händer det väl att jag tänker på det när jag är riktigt, riktigt deprimerad som följd av mina diagnoser eller som när min partner var otrogen, men aldrig skulle jag gå på det igen. Aldrig. Och det är så otroligt skönt att det kan kännas så.

Även om du inte verkar finnas i tråden TS, hoppas jag du läser det, någon gång. Det kan bli bra faktiskt med en massa jobb. Det är ofta den psykosociala biten som kan bli jobbig när man precis kommit ur missbruket och känner sig svag och överkänslig, men det rekommenderar jag att du får hjälp med. 

Vart bor du? 
  • Anonym (Knark)

Äh, sitta och skriva sånt här trams på ett forum. Riktiga knarkare är knappast uppkopplade på nätet och den stulna datorn är sedan länge såld, och pengarna har gått åt knarket. Ryck upp dig!!!

• Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-04 19:45:05 följande:
    Äh, sitta och skriva sånt här trams på ett forum. Riktiga knarkare är knappast uppkopplade på nätet och den stulna datorn är sedan länge såld, och pengarna har gått åt knarket. Ryck upp dig!!!
    Haha, gå till flashback, där sitter det hundratals och öser sig i droger och är uppkopplade mest hela tiden.
    Jag tror du bara tror, att alla missbrukare sitter i någon trappuppgång och skjuter heroin.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Knark)
    Carnitas skrev 2014-09-04 20:03:51 följande:

Haha, gå till flashback, där sitter det hundratals och öser sig i droger och är uppkopplade mest hela tiden.

Jag tror du bara tror, att alla missbrukare sitter i någon trappuppgång och skjuter heroin.

Inte alls vad jag tror, jag tror att majoriteten hobby knarkare som söker uppmärksamhet gör det så här. Sitta på nätet och prata om antändning, om du fattar hur löjligt det låter. Det finns dom som är "riktigt" sjuka och är dom knappast uppkopplade på Flashback eller här på FL.
  • Carnitas
    Anonym (Knark) skrev 2014-09-04 20:30:21 följande:
    Inte alls vad jag tror, jag tror att majoriteten hobby knarkare som söker uppmärksamhet gör det så här. Sitta på nätet och prata om antändning, om du fattar hur löjligt det låter. Det finns dom som är "riktigt" sjuka och är dom knappast uppkopplade på Flashback eller här på FL.

Här som flashback, diskuteraas det om avtändningar.

Vanligare på flashback.

Men familjeliv tillhör snittbefolkning och vill diskutera sina problem.

Detta sker varken du vill eller ej.

Sen tycker jag inte en diskussion om avtändning är det minsta löjlig.

Tvärtom så tycker jag det är mycket allvarligt, och ska hanteras därefter.

Sen sittar inte alla som är missbrukare här eller på flashback, och detta vet du om.

Vi vet alla att en del är hemlösa och begår brott för kunna upprätthålla sin konsumtion.

Andra har jätte gott ställt och har noll problem med pengar, och allt där emellan.

• Anonym (Knark)
    Carnitas skrev 2014-09-04 22:31:26 följande:

Här som flashback, diskuteraas det om avtändningar.

Vanligare på flashback.

Men familjeliv tillhör snittbefolkning och vill diskutera sina problem.

Detta sker varken du vill eller ej.

Sen tycker jag inte en diskussion om avtändning är det minsta löjlig.

Tvärtom så tycker jag det är mycket allvarligt, och ska hanteras därefter.

Sen sittar inte alla som är missbrukare här eller på flashback, och detta vet du om.

Vi vet alla att en del är hemlösa och begår brott för kunna upprätthålla sin konsumtion.

Andra har jätte gott ställt och har noll problem med pengar, och allt där emellan.

Någon med en duktig antändning sitter inte vid datorn och koncentrerar sig, man är SJUK och bryr sig varken om åsikter eller vad som försegår i världen utanför "varken du vill eller ej".

Det är wannabe knarkare som sitter här och fiskar sympatier och vill verka häftiga eller något. Det hade du vetat om du i det verkliga livet hade varit eller stött på en knarkare.
  • Anonym (Skärpning)

Vet du hur mycket en sån boendeplats kostar skattebetalarna?? Hjälp till lite själv!

Svar på tråden Avtändning... Heroin. långt.