Anonym (Ts) skrev 2014-08-21 11:50:18 följande:
Nu får du skärpa dig lite, jag har ju skrivit det flera gånger att om man bunkrar, som alkoholister gör så super man när man vill. Och vilka "fakta" bygger du dina påståenden på? är det alkoholrelaterade våldet högre i Danmark än i Sverige? knappast. "I andra länder som exempelvis Danmark, där alkoholkonsumtionen är högre än i Sverige, är sambandet mellan alkohol och våld svagt" hittade jag på en sida, De dricker mer men toksuper mindre. Jag har varit i Danmark många gånger så jag vet. Du VET ingenting. Och kom inte och säg att jag vill att folk ska supa mer, att folk dricker är inget som jag tänker så mycket på, det är toksupandet jag vill ska minska, för 100:ade gången nu. Det är därför jag vill att alkohol ska säljas på samma sätt som i Danmark.
Toksuper är ett ord du kommit på, jag vet inte vad det betyder och det där med att bunkra stämmer inte då de flesta inte gör det.
Vi tar det igen, blir det lättare för folk att köpa alkohol så kommer konsumtionen att öka och därmed ökar missbruket.
Dessutom har vi ju lägre antal missbrukare än de flesta andra länder har och skulle vi göra som du vill göra så kommer vi automatisk få en ökad problematik och folk kommer att supa betydligt mer än idag. Du har ju inga som helst argument du har bara ett synsätt därför att!!!