Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
Jag skrev ju det tidigare, att sambandet mellan alkohol och våld är svagt i danmark. Deras alkoholkonsumtion är högre men i sverige "super" vi mer. Det är det jag försöker få fram. Och det är när vi super hårt som problemen med alkohol kommer. Om man förbjuder människor att göra saker så har de en tendens att ta ut saker och ting väl hårt sen. Det är så det funkar. Och jag har aldrig sagt att jag VET att det skulle funka bättre om man släppte på reglerna här i Sverige, jag har skrivit tidigare att jag skulle vilja se det på prov under flera år för att sen utvärderas. Men då kommer folk med andra argument att det inte skulle funka för det skulle aldrig gå att gå tillbaka osv. Men det skulle det visst om det visade sig att det blev anarki i Sverige bara för att man kan köpa öl på macken.
Här kan du läsa lite och där står det att man i norden dricker minst alkohol i europa och 2 av länderna i norden är Sverige och Norge där man har begränsad försäljning av alkohol.
Du skulle vilja se det på prov säger du, tycker du att det vore rätt att spela med folkhälsan på det viset? det tycker jag låter oansvarigt.